فیلدهای اطلاعاتی

فیلدهای اطلاعاتی که در سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس از جمله بخش های مهم و کاربردی میباشد . این بخش به شما این امکان را میدهد تا سیستم را متناسب با نیازها و فعالیت های مطب و یا کلینیک خود شخصی سازی نمایید . این بخش با داشتن قسمت های مختلف به شما این امکان را میدهد تا سیستم را متناسب با فعالیت های مطب و کلینیک خود برنامه ریزی نمایید ، با مطالعه این بخش شما میتوانید به راحتی قسمت های مختلف سیستم مدیریت بیماران را تنظیم نمایید . بخش های مختلفی که در این آموزش به آن میپردازیم و نحوه تنظیم آن را آموزش خواهید دیدی ، عبارتند از :

  1. نحوه آشنایی
  2. وضعیت بهداشت و سلامت
  3. بیماری و حساسیت
  4. گزارش ها
  5. چکاپ دوره ای
  6. مناسبت
  7. ستاره دهی
  8. گروه خدمات
  9. خدمات
  10. نوع پرداخت

فیلدهای اطلاعاتی دکتر پلاس

۱- ثبت نحوه آشنایی در فیلدهای اطلاعاتی

اولین بخش برای تکمیل فیلدهای اطلاعاتی ، نحوه آشنایی است . فیلد نحوه آشنایی به شما این کمک را خواهد کرد که چگونگی و نحوه آشنایی مراجعین و بیماران مطب و یا کلینیک خود را بشناسید . از طریق این فیلد میتوانید نحوه تبلیغات و سرمایه گذاری خود برای معرفی خدمات و فعالیت مطب و کلینیک به طور دقیق و دارای بازده مثبت قرار دهید . 

ثبت نحوه آشنایی در فیلدهای اطلاعاتی چگونه است ؟

برای اضافه کردن مورد جدید به این قسمت میتوایند با استفاده از + یا همان اضافه کردن وارد پنجره جدید شویده  و به ترتیب زیر عمل کنید

۱- در پنجره جدید ، در قسمت عنوان موردی را که میخواهید اضافه کرده

۲- در قسمت وضعیت با انتخاب تیک ، گزینه مورد نظر خود را فعال کرده

۳- گزینه ذخیره و ماندن در صفحه و یا ذخیره و بازگشت به لیست را انتخاب میکنید

دقت داشته باشید در صورتی که بخواهید مورد جدید را به موارد لیست نحوه آشنایی اضافه کنید گزینه ذخیر و ماندن در صفحه را انتخاب میکنید ، در غیر اینصورت میتوانید دخیره و بازگشت به لیست را انتخاب کنید

تکمیل اطلاعت بخش نحوه آشنایی در فیلدهای اطلاعاتی

۲-  ثبت وضعیت بهداشت و سلامت در فیلدهای اطلاعاتی

وضعیت بهداشت و سلامت  یکی از قسمت هایی است که در هنگام ثبت اطلاعات بیمار مورد استفاده است ، از طریق این بخش شما میتوانید وضعیت بهداشتی بیمار را مشخص کنید ، این کار در هنگام بررسی پرونده بیمار به پزشک و یا دندانپزشک این کمک را میکند تا آگاهی اولیه ای از وضعیت بیمار خود داشته باشد . این بخش به ترتیب A تا E مشخص شده است ، که A بالاترین وضعیت سلامت و E پایین ترین وضعیت سلامت را مشخص میکند ، شما خود میتوانید با انتخاب گزینه + و طی مراحل مشابه بالا اقدام به اضافه کردن موارد مورد نظر خود داشته باشید

ثبت وضعیت بهداشت و سلامت در فیلدهای اطلاعاتی

در این بخش شما امکان فعال یا غیر فعال کردن وضعیت ، ویرایش و همچنین پاک کردن وضعیت را دارید . سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس به شما این امکان را میدهد که هرگونه تغییرات را مطابق با خواسته و شرایط مطب و کلینیک خود در هر یک از بخش های مختلف دکتر پلاس ایجاد نمایید .

۳- ثبت بیماری و حساسیت در فیلد اطلاعاتی

یکی دیگر از بخش های پرکاربرد در فیلدهای اطلاعاتی ، بخش بیماری و حساسیت است . این قسمت به شما این امکان را میدهد که تمامی بیمارها و حساسیت هایی که در مورد بیماران لازم است بدانید را در این قسمت تعریف کرده و در هنگام پرکردن اطلاعات بیمار توسط منشی قابل ثبت و انتخاب میباشد . این فیلد اطلاعاتی از آن جهت دارای اهمیت است که در مرحله ثبت اطلاعات بیمار به شما این امکان را میدهد که اطلاعات کاملتری از بیمار و مراجعه کننده خود در دست داشته باشید و در مواقع اورژانسی بدانید چه عکس العملی را باید انجام دهید .

ثبت بیماری و حساسیت در فیلدهای اطلاعاتی

 از جمله نکاتی که بارها آن را تاکید میکنیم این است که شما این امکان را دارید سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس را آنگونه که میخواهید برای خود شخصی سازی کنید و این امکان از طریق بخش فیلدهای اطلاعاتی ممکن میشود . شما از تعریق سه گزینه وضعیت ، ویرایش و پاک کردن نیز این امکان ار دارید که اطلاعات ثبت شده قبلی را تغییر دهید.

ثبت بیماری و حساسیت در فیلدهای اطلاعاتی و حذف ، ویرایش و فعال سازی

شما با استفاده از گزینه + همچنان میتوانید موارد جدیدی برای این بخش متناسب با نیاز خود ثبت کنید همچنین شما قادر هستید با استفاده از سه گزینه زیر تغییرات دیگری را در این بخش اعمال کنید

این سه گزینه عبارتند از :

۱- وضعیت : شما از طریق این گزینه میتوانید هر یک از گرینه های بیماری و یا حساسیت را فعال و یا غیر فعال نمایید

۲- ویراش : با استفاده از این گزینه شما میتوانید در صورتی که میخواهید هر کدام از گزینه ها را تغییر و یا ویرایش کنید

۳- پاک کردن : با استفاده از این گزینه شما میتوانید هر یک از گزینه های انتخابی را بطور کامل پاک کنید .

۴- ثبت گرافی ها در فیلد اطلاعاتی

یکی دیگر از بخش های پرکاربردی در هنگام ثبت اطلاعات بیمار و یا مراجعین شما ، ثبت اطلاعات در مورد گرافی هاست ، این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد با نگاه ساده به پرونده بیمار اطلاعات کاملی از بیمار در اختیار شما بعنوان پزشک و یا دندانپزشک قرار میدهد . برای همین شما میتوانید در بخش فیلدهای اطلاعاتی و قسمت گرامی نام گرافی هایی که معمولا شما از بیماران خود تهیه میکنید را وارد کنید ، بعنوان مثال دندانپزشکان معمولا با سه عکس RVG  ، CBCT  و OPG   سروکار دارند . شما نیز میتوانید با ثبت این اطلاعات پرونده ای کامل برای بیمار خود داشته باشید
ثبت گرافی ها در فیلد اطلاعاتی
نکته مهم در اینجاست که شما همچنان میتوانید از طری گزینه + اقدام به ثبت عنوان جدیدی داشته باشید و از قسمت سمپ چپ و کادر قرمز ، اقدام به اصلاح وضعیت ، ویرایش و حتی پاک کردن هر عنوان که مدنظر شماست اقدم کنید .

۵- چکاپ دوره ای چه لزومی دارد ؟

شما بعنوان و یا دندانپزشک و با توجه به نوع درمان و خدماتی که به مراجعه کننده و بیمار خود ارائه میدهید و به منظور بررسی وضعیت بیمار ممکن است لازم بدانید که وی برای بررسی و چکاپ های بعد از عمل مجددا به شما مراجعه نمایند ، به همین منظور لازم است مشخص کنید که این مراجعه باید بعد از چه مدت زمان باشد و برای این مراجعه لازم است هم به بیمار و هم منشی برای تماس با بیمار از آن تاریخ آگاهی داشته باشند . این بخش از فیلدهای اطلاعاتی به شما این امکان ار میدهد تا این تاریخ ها را برای منشی تعریف کرده تا در هنگام ثبت اطلاعات گزینه چکاپ دوره ای را متناسب با نیاز بیمار برای وی فعال نماید .
نحوه ثبت چکاپ دوره ای را در فیلدهای اطلاعاتی چگونه پر کنیم ؟برای ثبت تاریخ جدید همانند موارد گذشته با استفاده از + میتوانید عنوان جدیدی را اضافه کنید و همچنین میتوانید از قسمت وضعیت ، هر کدام از گزینه های مورد نظر خود را فعال و یا غیرفعال کنید ، از طریق گزینه ویرایش میتوانید هر مورد را اصلاح کرده و همچنین از گزینه پاک کردن میتوایند هر مورد را به طور کامل پاک کنید .

۶- مناسبت ها چه کاربردی دارد ؟

یکی دیگر از فیلدهایی که به مشتری مداری و کمک به ایجاد حس بهتر در مشتریان شما کمک میکند ثبت مناسبت ها است . شما این امکان را دارید با توجه به نیاز خود مناسبت های مختلفی را ثبت کنید ، این مناسبت ها میتواند شامل سالگرد ازدواج ، تاریخ تولد و … باشد
نحوه ثبت مناسبت ها را در فیلدهای اطلاعاتی چگونه پر کنیم ؟بصورت پیش فرض در سیستم تاریخ سالگرد ازدواج ثبت شده است که شما از طریق سه دکمه وضعیت ، ویرایش و یا پاک کردن این عنوان را فعال یا غیر فعال ، تغییر و یا حذف نمایید . برای ثبت یک مناسب جدید در فیلدهای اطلاعاتی کافی است روی گزینه +کلیک کرده و مراحل زیر را طی کنید .
ثبت یک مناسبت جدید در فیلدهای اطلاعاتی
در این مرحله در قسمت عنوان میتوانید ، عنوان مناسب جدیدی که مد نظر شماست را بنویسید و تیک قسمت وضعیت را بزنید و برای ذخیره کردن این مناسبت میتوانید روی گزینه دخیره و ماندن در صفحه و یا ذخیره و بازگشت به لیست کلیلک کنید و بدین صورت شما یک مناسب جدید را ثبت میکنیم .

۷- ستاره دهی و اهمیت آن

همانطور که در بخش ثبت اطلاعات بیمار توضیح داده شد و در بخش اطلاعات خصوصی ، بخشی به عنوان ستاره دهی داریم که مخصوص دندانپزشک است و با استفاده از آن میتواند یک اطلاعات کلی و سریع در مورد وضعیت بیمار داشته باشیم . شما این امکان را دارید مواردی که برای شما اهمیت دارد را مشخص و از طریق آن به بیمار خود امتیاز دهید . این موارد میتواند متناسب با نیاز و موارد مد نظر شما باشد . بعنوان مثال این موارد میتواند شامل رعایت بهداشت ، نحوه پرداخت ، وقت شناسی ، وضعیت مالی ، اخلاق ، حساسیت های مشتری و … باشد .
ستاره دهی و اهمیت آن در فیلدهای اطلاعاتی
در این بخش نیز مانند سایر بخش ها شما این امکان را دارید که از طریق موارد جدید را اضافه کنید و همچنین ازطریق گزینه های وضیعیت ، ویرایش و پاک کردن ، هر یک از عناوین موجود را فعال یا غیر فعال ، ویرایش و یا بطور کامل پاک نمایید .

عنوان راهنمای قبلی

بخش بیماران دکتر پلاس چگونگی ثبت اطلاعات بیماران و مراجعین

راهنمای قبلی

عنوان راهنمای بعدی

خدمات مطب دکتر پلاس و نکات پیرامون آن که باید بدانید

راهنمای بعدی

در خواست دمو نرم افزار :

لطفا جهت مشاهده پنل دمو، فرم زیر را پر کرده و برای ما ارسال بفرمایید