بخش مالی

بخش مالی بعنوان یکی از ارکان اساسی در هر کسب و کاری شناخته میشود ، اطلاع از دریافتی ها و هزینه هایی که در هر سیستم صورت میگیرد به صاحبان هر کسب و کار کمک میکند تا اطلاعات دقیق و کاملی از درآمدهای خود داشته باشند . این اهمیت در سیستم های پزشکی و دندانپزشکی نیز جایگاه ویژه ای دارد . ما در دکتر پلاس ثبت این اطلاعات را برای شما آسان کرده ایم. شما به راحتی میتوانید با آشنایی با این بخش اطلاعات مالی خود را دسته بندی کرده و از هر کدام مطلع باشید در این بخش از آموزش ها شما با موارد زیر آشنا میشوید :

  • دریافتی از بیماران
  • حقوق پزشکان
  • هزینه کرد پزشکان
  • تنظیمات

بخش مالی در سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس چه کاربردی دارد

۱- دریافتی از بیماران در بخش مالی

دریافت وجه نفد ، چک و یا هرگونه دریافتی از بیماران و مراجعین مطب و کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی و نیاز به ثبت این اطلاعات به منظور مشخص بودن میزان پرداختی های هر بیمار و مانده حساب های احتمالی برای مراجعه های بعدی نه تنها برای پزشکان و دندانپزشکان بلکه برای خود مراجعین و بیماران این مطب ها و کلینیک ها دارای اهمیت است . پس برای شروع کافی است در صورت نیاز به ثبت اطلاعات سریع از گزینه میانبر استفاده کنید در غیر این صورت در بخش مالی با انتخاب گزینه دریافتی از بیماران وارد صفحه این بخش شده و از طریق گزینه + وارد صفحه ثبت اطلاعات دریافتی از بیماران شوید .

مرحله اول در ثبت اطلاعات دریافتی از بیمار در بخش مالی

به همین منظور ما بعنوان یکی از ابزارهای پر کاربرد کلید میانبری برای این بخش در صفحه اصلی سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس در نظر گرفته ایم تا هم سهولت و هم دسترسی سریعی برای ثبت اطلاعات در این بخش داشته باشید .

دریافتی از بیماران در بخش مالی سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس

مراحل ثبت اطلاعات دریافتی از بیماران

با باز شدن پنجره دریافتی از بیماران شما میتوانید به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را در بخش مالی وارد کنید به همین منظور مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید تا اطلاعات به درستی ثبت و قابل دسترس باشد

مراحل ثبت اطلاعات دریافتی از بیمار در بخش مالی دکتر پلاس

۱- پزشک :

در این قسمت شما میتوانید نام پزشک و یا دندانپزشک معالج را انتخاب نمایید ، این قسمت به شما این امکان ار میدهد تا در صورتی که در مطب و یا کلینیک شما بیش از یک پزشک و یا دندانپزشک در حال فعالیت باشد مشخص کنید که چه کسی خدمات مورد نیاز بیمار را برای وی انجام داده است .

۲- بیمار :

در این بخش شما میتوانید نام بیمار را مشخص کنید برای سهولت در دسترسی و انتخاب نام بیمار از میان نام ها شما میتوانید در این قسمت با وارد کردن شماره پرونده بیمار و یا نوشتن اول نام و یا نام خانوادگی ، بیمار و مراجعه کننده خود را از لیست بیماران به راحتی پیدا کنید .

۳- مبلغ :

در این قسمت مبلغی که بیمار پراخت کرده است را وارد کنید ، نکته مهمی که در این بخش باید به خاطر داشته باشید این است که مبالغ به تومان در سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس ثبت میشود .

۴- تاریخ پرداخت :

از این قسمت و با استفاده از تقویم میتوانید تاریخی که بیمار و یا مراجعه کننده شما پرداختی داشته است را ثبت نمایید

۵- نوع :

در واقع این قسمت به شما این امکان ار میدهد که مشخص نمایید ، مراجعه کننده شما چگونه پراخت خود را انجام داده است ، یعنی این پرداخت نقدی بوده یا از دستگاه پوز بانکی استفاده کرده اید و یا اینکه پرداختی بیمار به صورت چک میباشد

نکته : در صورتی که پرداختی بیمار به صورت چک باشد ، گزینه تاریخ سررسید چک فعال میشود که به شما این امکان را میدهد که در تاریخ سررسید سیستم به شما یادآوری داشته باشد .

۶- توضیحات :

در این قسمت نیز میتوانید هر موردی که فکر میکنید لازم است بدانید را یادداشت کنید تا در موارد بعدی آن را اعمال کنید .

در نهایت نیز همانند همه بخش های دکتر پلاس میتوانید این اطلاعات را به دو روش ذخیره و ماندن در صفحه و یا ذخیره و بازگشت به لیست ثبت نمایید .

۲ – حقوق پزشکان در بخش مالی

یکی از قسمت های مهم در سیسنم مدیریت بیماران دکتر پلاس در بخش مالی ، حقوق پزشکان است . این امکان که شما در مطب و یا کلینیک خود با پزشکان و یا دندانپزشکان دیگری همکاری داشته باشید ، وجود دارد و به همین علت این نیاز که شما بدانید ماهیانه چه میزان مبلغ به پزشک و یا پزشکان همکار خود در مطب و یا کلینیک خود پرداخت میکنید ، همواره احساس خواهد شد . به همین منظور شما در این سیستم امکان دارید تا این اطلاعات را ثبت نمایید.

حقوق پزشکان در سیستم مدیریت دکتر پلاس ، بخش مالیبرای ثبت این اطلاعات کافی است وارد بخش حقوق پزشکان شوید و از طریق گزینه + وارد صفحه جدید و ثبت حقوق شوید .

نحوه ثبت اطلاعات در بخش مالی

به منظور ثبت اطلاعات بعد از وارد شدن به بخش حقوق پزشکان به ترتیب زیر عمل نمایید

ثبت اطلاعات حقوق پزشکان در بخش مالی

۱- پزشک :

در این قسمت شما میتوانید نام پزشک و یا دندانپزشک را انتخاب نمایید . بدیهی است شما در صورتی به این لیست نیاز دارید که با چند پزشک و یا دندانپزشک همکاری داشته باشید .

۲- عنوان :

در این قسمت شما میتوانید عنوان پرداختی خود را مشخص نمایید ، بعنوان مثال مشخص کنید این حقوق برای کدام یک از ماه های چه سالی است و یا این پرداختی برای حقوق ، عیدی و یا پورسانت میباشد .

۳- مبلغ :

در این قسمت شما مبلغی که باید پرداخت نمایید را وارد میکنید . نکته مهم که همواره باید به خاطر داشته باشید که در سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس مبالغ بصورت تومان میباشد .

۴- تاریخ :

در این قسمت شما این امکان را دارید که مشخص نمایید در چه تاریخی این مبالغ را واریز کرده اید .

در قسمت توضیحات نیز میتوانید هر موردی که فکر میکنید لازم است بدانید را یادداشت کنید تا در موارد بعدی آن را اعمال کنید . در نهایت نیز همانند همه بخش های دکتر پلاس میتوانید این اطلاعات را به دو روش ذخیره و ماندن در صفحه و یا ذخیره و بازگشت به لیست ثبت نمایید .

۳- هزینه کرد پزشکان در بخش مالی

در هر مطب و یا کلینیک پزشکی و یا دندانپزشکی این امکان وجود دارد که پزشکان همکار شما در طی همکاری با شما هزینه هایی را مطب کرده باشند ، هزینه هایی مثل خرید مواد و یا تجهیزات که لازم است شما این هزینه کردها را در سیستم خود داشته باشید . به همین منظور بعد از کلیک کردن روی گزینه هزینه کرد پزشکان و سپس انتخاب گزینه + وارد صفحه هزینه کرد خواهید شد.

نحوه ثبت اطلاعات در هزینه کرد پزشکان در بخش مالی

به منظور ثبت اطلاعات در این بخش لازم به ترتیب زیر عمل نمایید .

نحوه ثبت هزینه کرد پزشکان در بخش مالی دکتر پلاس

۱- پزشک :

در این قسمت شما میتوانید نام پزشک و یا دندانپزشکی که هزینه ای برای مطب انجام داده است را انتخاب نمایید . بدیهی است شما در صورتی به این لیست نیاز دارید که با چند پزشک و یا دندانپزشک همکاری داشته باشید .

۲- عنوان :

در این قسمت شما میتوانید عنوان موردی که پزشک و یا دندانپزشک برای مطب خریداری کرده است را مشخص کنید ، بعنوان مثال ابزار و یا تجهیزات مصرفی مطب .

۳- مبلغ :

در این قسمت شما مبلغی که باید پرداخت نمایید را وارد میکنید . نکته مهم که همواره باید به خاطر داشته باشید که در سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس مبالغ بصورت تومان میباشد .

۴- تاریخ :

در این قسمت شما این امکان را دارید که مشخص نمایید در چه تاریخی این هزینه ها صورت گرفته است را مشخص کنید .

در قسمت توضیحات نیز میتوانید هر موردی که فکر میکنید لازم است بدانید را یادداشت کنید تا در موارد بعدی آن را اعمال کنید . در نهایت نیز همانند همه بخش های دکتر پلاس میتوانید این اطلاعات را به دو روش ذخیره و ماندن در صفحه و یا ذخیره و بازگشت به لیست ثبت نمایید .

۴- تنظیمات بخش مالی

در این بخش شما این امکان را دارید تا تنظیماتی کلی را برای سیستم مالی و دریافتی از بیماران خود داشته باشید . شما در این بخش با دو مورد آشنا میشوید :

  • تنظیمات کلی
  • تنظیمات پورسانت
تنظیمات بخش مالی در سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس

۱- تنظمیات کلی

همانگونه که همواره بعنوان یه نکته مهم یادآوری میکنیم ، سیستم دکتر پلاس در مراحل پرداختی همیشه با واحد پولی تومان عمل میکند ، اما شما در این قسمت میتوانید این تنظیمات را تغییر داده و آن را به ریال تبدیل کنید .

تنظیمات کلی در بخش مالی سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس

۲- تنظیمات پورسانت

پخش پورسانت به نوعی انگیزه ای برای مراجعین و بیماران مطب و یا کلینیک شما است . شما از طریق این سیستم میتوانید به رضایتمندی و همکاری بیماران خود را جلب نمایید . این بخش اختیاری بوده و در صورت نیاز به استفاده کافی است مشخص کنید این مبلغ چه میزان  چه درصدی از مبالغ واریزی بیمار شما باشد .

تنظیمات پورسانت در بخش مالی دکتر پلاس

سادگی و سهولت استفاده از دکتر پلاس مزیت مهم و اساسی این سیستم نسبت به سایر سیستم های مشابه است . با استفاده از سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس شما این امکان را دارید تا به راحتی به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید و از آنها در صورت لزوم استفاده کنید . با ما همراه باشید تا بخش های دیگری از این سیستم جامع و کاربردی را به شما معرفی کنیم .

عنوان راهنمای قبلی

پیامک ها بخش مهم اطلاع رسانی در سیستم مدیریت بیماران دکتر پلاس

راهنمای قبلی

عنوان راهنمای بعدی

گزارش گیری و امکانات این بخش از سیستم مدیریت دکتر پلاس

راهنمای بعدی

در خواست دمو نرم افزار :

لطفا جهت مشاهده پنل دمو، فرم زیر را پر کرده و برای ما ارسال بفرمایید