برآورد هزینه لوازم یکبار مصرف بیماران دندانپزشکی

هزینه لوازم یکبار مصرف و ملزومات بیماران مطب های دندانپزشکی از جمله مواردی است که ممکن است بسیاری از مراجعین این مطب ها به آن توجه و یا آگاهی کافی نداشته باشند . ملزومات و لوازم یکبار مصرفی که هر کدام به طور جداگانه و برای بیماران مورد استفاده قرار میگیرد و بعد از اتمام کار توسط دستیار دندانپزشک برای بیمار جدید تعویض میشود . این ملزومات در شرایط کنونی و یا در اپیدمی بیماری های واگیردار دارای تغییراتی میشود . تغییراتی که دارای اهمیت بالایی بود و نه تنها توسط مطب ها مورد توجه قرار میگیرد ، بلکه وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی نیز به اهمیت استفاده از این لوازم یکبار مصرف و بهداشتی در شرایط کرونایی بسیار تاکید کرده است .

اهمیت بهداشت در مطب ها

برای کسی پوشیده نیست که دندانپزشکی به علت تماس مستقیم بیمار با دندانپزشک و همچنین نزدیکی مراجعه کننده با دندانپزشک میتواند جزو شغل ها و خدمات پرخطر نه تنها در شرایط کرونایی و اپیدمی بیماری های واگیردارد بلکه در شرایط عادی دانست ، به همین دلیل همیشه رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی در سطوح بالا در مطب ها و کلینیک های دندانپزکشی مورد توجه بوده است و مدیران کلینیک ها و دندانپزشکان همیشه به موارد بهداشتی توجه ویژه ای داشته اند . نکاتی مثل تمیز کردن سطوح پراستفاده و مشترک بین بیماران ، ضدعفونی لوازم مصرفی در دندانپزشکی و حتی بهداشت محیط از جمله نکات بهداشتی روتین و روزمره در این مراکز بهداشتی میباشد .

محلول-های-ضدعفونی

هرچند این نکات و مراقب های بهداشتی معطوف به استفاده از مواد ضدعفونی کننده نمیباشد ، بلکه لوازم یکبار مصرف بسیاری وجود دارند که بعد از هربار استفاده باید تعویض شوند . لوازمی مثل روکش یونیت دندانپزشکی ، روکش پوآر ، روکش لایت ، لباس ایزوله بیمار و دندانپزشک ، روکش کفش و … .البته برخی از موارد مورد استفاده نیز دچار تغییرایت شده اند . بعنوان مثال دندانپزشک در حال عادی برای جلوگیری از ابتلا و انتقال بیماری و عفونت های احتمالی از ماسک های جراحی استفاده میکردند ، در حالی که با توجه به شرایط خسر و سرعت انتقال بیماری های واگیرداری مانند کرونا این ماسک های جراحی ساده جای خود را به ماسک های با رده بندی KN95 داده اند .

هزینه هزینه لوازم یکبار مصرف و ملزومات بیماران چه میزان است

بسیاری از دندانپزشکان در مورد هزینه هایی ماهیانه و یا سالیانه استفاده از این ابزارآلات و ملزومات بیماران خود اطلاعی ندارند و شاید به این موضوع فکر نکرده باشند که چه میزان از هزینه های تهیه مواد و ابزارآلات مورد استفاده در مطب و کلینیک های دندانپزشکی به طور کامل به بیمار و سلامت بهداشتی وی مربوط است . در یک نگاه کلی میتوان اینگونه بررسی کرد که این هزینه ها شامل دو بخش است ، بخشی از این ملزومات را در دوران و شرایط عادی و به عنوان روتین در هر مطب و کلینیک مورد استفاده قرار میدهند و بخشی دیگر مربوط به هزینه هایی است که شرایط کرونایی و اپیدمی بیماری های واگیردار بر دندانپزشک تحمیل کرده است . در یک نگاه کلی میتوان این هزینه ها را بصورت زیر دسته بندی کرد .

البته تاکید میکنیم که این هزینه ها کلی بوده و در موارد مختلف و در مطب ها و کلینیک های مختلف میتواند متفاوت باشد .

۱- هزینه های عمومی مطب

هزینه های عمومی شامل مواردی هستند که در تمامی شرایط به طور روزانه برای هر بیمار مورد استفاده قرار میگیرد، این موارد شامل اقلام و ملزومات یکبار مصرفی میشوند که پزشکان متناسب با خدماتی که برای مراجعه کننده خود در نظر گرفته اند از آنها استفاده میکنند . البته در این موراد لازم است این نکته را در نظر بگیرید که برخی از اقلام به صورت حدودی، درصدی یا براساس تعداد مورد نیاز برای هر بیمار، در نظر گرفته شده است.

هزینه لوازم یکبار مصرف و هزینه عمومی ملزومات بیمار در شرایط عادی و به طور روتین

۲- هزینه های مربوط به کرونا

این هزینه ها شامل نکات و مواردی است که با توجه به شیوع بیماری واگیرداری مثل کرونا لازم است به کار گرفته شوند . این ملزومات شامل مواردی هستند که در شرایط اپیدمی بیماری های ویروسی و واگیردار به منظور حفظ ایمنی و سلامت مراجعه کنندگان و کادر درمانی از آنها استفاده میشوند ، در این موارد نیز برخی از محصولات به صورت درصدی در نظر گرفته شده است .

هزینه لوازم یکبار مصرف و هزینه ملزومات بیمار در شرایط اپیدمی بیماری ها مثل کرونا

با توجه به موارد بالا و محصولات و ملزوماتی که در آن قرار گرفته است ، به نظر شما چه محصولات دیگری را میتوان قرار دارد و یا چه محصولاتی از دید ما جامانده است ، این نکات را میتوانید با ما در کامنت ها در میان بگذارید

کاهش هزینه ها با دکتر پلاس

دکتر پلاس با در نظر گرفتن هزینه های متحمل شده به دندانپزشک و بیمار با ارائه محصولات مورد نیاز در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی تمام تلاش خود را کرده تا این محصولات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار دندانپزشکان قرار دهد . شما در دکتر پلاس میتوانید تمامی ملزومات بیماران مطب و یا کلینیک خود را انتخاب و با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریداری نمایید . قیمت مناسب تنها برتری دکتر پلاس بر سایر فروشندگان نیست بلکه پشتیبانی و پاسخگو بودن است که ما را از سایرین متمایز میکند .

کافی است در فروشگاه دکتر پلاس محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در اولین زمان انتخابی بود و با کمال اطمینان از کیفیت محصولات آن ار تحویل بگیرید . خرید محصولات با قیمت مناسب و حتی در نظر گرفتن تخفیفات کلی برای خرید در تعداد و حجم بالا نیز یکی از امکانات مهم دکتر پلاس است که به شما این امکان را میدهد تا تجربه ای شیرین از خرید اینترنتی ملزومات خود داشته باشید .

 

فروشگاه دکتر پلاس