پیامک هدفمند چیست ؟

پیامک هدفمند و نحوه ارسال هوشمند و با برنامه ریزی دقیق از جمله فعالیتی هایی است که در زمینه تبلیغات و جذب مشتریان و وفاداری آن مورد استفاده است . ولی نکته قابل توجه و مهم این است که نحوه ارسال و چگونگی ارسال دارای اهمیت بالایی است . در صورتی که نتوانید پیامک را به درستی ارسال کنید فایده ای برای شما نه در جذب مشتری و نه در وفاداری مشتریان شما خواهد داشت . ما در این مقاله سعی داریم بهترین روش برای ارسال پیامک هدفمند و چگونگی ارسال را با شما در میان بگذاریم . با دکتر پلاس همراه باشید .

افزایش مشتریان با دکتر پلاس

بازاریابی پیامکی روشی برای جذب مشتریان

این یک واقعیت است تمامی کسب و کار چه کوچک و چه بزرگ به دنبال جذب مشتری برای خود هستند . شما نیز بعنوان یک دندانپزشک نیازمند این هستید تا روشی را برای جذب و تعامل یا تعداد زیادی از افراد داشته باشید . بهترین روش برای ارتباط با مشتریان ارسال پیامک است.

بازاریابی پیامکی که به آن SMS MARKETING نیز گفته میشود یکی از کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است. شما در این روش از طریق ارسال پیامک به مخاطبان خود آن‌ها را در جریان جشنواره‌ها، تخفیفات، اخبار، رویدادها و… قرار می‌دهید.

هدف از ارسال پیامک هدفمند چیست؟

این یک واقعیت است مطب شما برای پیش رفت نیاز به مشتری و ارائه خدمات خود را دارد . برای این منظور باید:

۱- مشتریان فعلی را به برند خود وفادار نگه دارید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید آمارها نشان داده‌اند که ۴۰% از درآمد ثابت ماهیانه شما توسط مشتریان وفادارتان تامین می‌شود. برای وفادار سازی مشتریان لازم است برند خود را داشته باشید و برای برند سازی لازم است در ذهن مشتریان خود باشید . پیامک هدفمند میتواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

راه های افزایش مشتریان مطب چیست ؟ حتما بخوانید : راه های افزایش مشتریان مطب کدام است ؟

۲- مشتریان جدیدی برای خود بدست آورید.

بدون جذب مشتریان جدید، شما هیچوقت نمی‌توانید کسب‌و‌کار خودتان را گسترش دهید. بازاریابی پیامکی یا اس‌ام‌اس مارکتینگ، راهکاری است که می‌تواند به شما کمک کند. با پیروی از اصول درست ارسال پیامک هدفمند می‌توانید با یکی از ساده‌ترین، موثرترین و البته، کم‌هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی برای خود مشتریان جدیدی را جذب کنید.

چگونه پیامک هدفمند را ارسال کنیم ؟

مانند هر تبلیغات هدفمندی ، بازاریابی پیامکی هم اصول و روش‌های خاص خود دارد. این نوع بازاریابی فقط در انتخاب یک متن و ارسال آن به عده‌ای از مراجعین یا افراد دیگر خلاصه نمی‌شود. در بازاریابی پیامکی نکاتی وجود دارد که در عین سادگی، بسیار مهم و کلیدی هستند و رعایت آنها شما را به نتیجه مطلوب و دلخواهتان نزدیک‌تر می‌کند. اگر شما این نکات را به‌خوبی بشناسید و به‌کار بگیرید، دیگران نگران اتلاف هزینه و انرژی خود نخواهید بود و پیامک ارسال شده از سمت شما را جرو پیامک های مزاجم نمیدانند ، بلکه به آن توجه جدی نشان داده و آن را موثر نیز میدانند .

مرحله اول: مخاطبان خود را بشناسید

قبل از هر چیزی باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و ارسال پیامک از سمت شما به درد کدام گروه از مخاطبان مطب شما می‌خورد؛ مثلاً ارسال پیامک مراقبت از ایمپلنت برای آن دسته از مخاطبین شما که این خدمت را دریافته نکرده اند قطعا جذاب نبوده و برای آنها مناسب نیست . به همین دلیل باید بدانید هر پیامک به کدام دسته از بیماران و یا مخاطبین شما ارسال میشود .

بهترین زمان ارسال پیامک هدفمند چیست ؟

وقتی چنین نکته‌ای را در نظر نگیرید و پیامک خود را به به تمامی مراجعین و یا افرادی که شناختی از آن‌ها ندارید ارسال کنید، پیامک شما به جای اشتباهی می‌رود. با این کار نه تنها هیچ سودی عاید شما نمی‌شود، بلکه هزینه‌های شما در جای اشتباهی هدر می‌روند. این در حالیست که شما می‌توانستید همان هزینه هدر رفته را در جای درستی صرف کنید و به نتیجه مطلوبی هم برسید.

مرحله دوم: به مخاطبین خود بگویید در کنارشان هستید

در ارسال پیامک هدفمند بهترین کار این است که قبل از ارسال پیامک به مشتری، از او اجازه بگیرید؛ برای مثال اگر هنگام ورود بیمار برای دفعه اول و یا بعد از اولین خدمتی که برای وی انجام میدهید پیامک ارسال کنید و به او بگویید از این پس در کنارش هستید قطعا برای بیمار و مراجعه کننده به مطب شما نشانه توجه و احترام و دقت شماست .

پس حتما در اولین اقدام از بیمار و مراجعین خود به آنها اعلام کنید که از این پس با آنان از طریق پیامک و ارسال نکاتی که برای بیمار شما لازم و ضروری است در کنار او هستید .

مرحله سوم: متن پیامک خود را جذاب و مناسب بیمار بنویسید.

تا به‌حال به متن پیامک‌هایی که برایتان ارسال می‌شوند دقت کرده‌اید؟ اکثر این پیامک‌ها خسته‌کننده و تکراری هستند و شما را به باز کردن پیامک و خواندن کامل آن ترغیب نمی‌کنند. اما ددر صورتی که در نوشتن پیامک به نکات نگارشی و از همه مهم تر نیازهای مخاطبین و مراجعین خود را در نظر بگیرید قطعا این متنها برای مخاطبین شما جذاب و مفید خواهد بود

متن جذاب را چگونه بنویسیم ؟

بهترین متن برای تاثیر گذار بودن بهتر است در برگیرنده نکاتی باشد ، این نکات در عین سادگی بسیار مهم هستند ، پس این موارد را رعایت کنید :

  1. خودتان را جای مراجعین خود بگذارید و ببینید آیا چه پیامکی برای آنها مناسب است .
  2. مختصر و مفید بنویسید.
  3. در مراجعین خود حس ضرورت ایجاد کنید و مهلت زمانی برای انجام عمل قرار دهید.
  4. فراخوان عمل (Call to Action) قرار دهید. (او را به بازدید از سایت، تماس یا خرید دعوت کنید.)
  5. با مراجعین و بیماران خود مهربان و صمیمی باشید :)
طراحی سایت دندانپزشکی برای یک مطب لازم است حتما بخوانید : ضرورت طراحی سایت دندانپزشکی برای دندانپزشکان

نوشتن متن جذاب برای پیامک یک مرحلۀ خیلی مهم و تعیین‌کننده است ، پس این مرحله را جدی بگیرید

مرحله چهارم: زمان مناسب ارسال پیامک را پیدا کنید

بهتر است به این نکته دقت داشته باشید که ارسال پیامک پی‌درپی و بدون برنامه‌ریزی نه تنها افزایش بازدید ندارد و شما را محبوب نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود مخاطبان، شما را به عنوان یک مزاحم بشناسند و برای اینکه از شر اس‌ام‌اس‌های وقت و بی‌وقت شما خلاص شوند، به‌دنبال راه حل مسدود‌کردن پیامک شما بگردند.

برای ارسال پیامک هدفمند خود برنامه‌ریزی منظم داشته باشید.

ساعاتی در روز هستند که بیشترین تاثیرگذاری و بازدهی را دارند. یعنی اگر در این ساعات پیامک خود را ارسال کنید، بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد. برای مثال بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در شروع روز ساعات ۹ صبح تا ۱ بعدازظهر، و بهترین زمان در ساعات پایانی روز، بین ساعت ۴ عصر تا ۸ شب است.

ساعات مشخصی را برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.

دکتر پلاس برای ارسال پیامک هدفمند در کنار شماست .

تمامی مواردی که با هم در مورد آن صحبت کرده ایم زمانی کاربری دقیق خواهد داشت که شما بتوانید بطور کامل روی سیستم خود اشراف داشته باشید و پیامک هدفمند را ارسال نمایید . در سیستم مدیریت افزایش مشتریان دکتر پلاس این امکان وجود دارد که شما با پنل اس ام اس خود با مخاطبین و مراجعی مطب در ارتباط باشید و با توجه به دسته بندی و گروه بندی های این سامانه ارسال هایی دقیق و اصولی و مورد نیاز مخاطبین خود را داشته باشید و از ارسال پیامک های بیهوده و هزینه های اضافی جلوگیری کنید .

 

تماس با دکتر پلاس