بازاریابی مطب دندانپزشکی

بازاریابی مطب دندانپزشکی لازم است ؟ این سوالی است که ذهن شما را به عنوان یک دندانپزشک مشغول کرده باشد . این احساس شک و دودلی برای این است که فکر میکنید بازاریابی تنها در مورد برخی از فعالیت های جامعه امکان پذیر است و در زمینه دندانپزشکی استفاده از کلمه بازاریابی اشتباه و غیرضروری است ولی ما به شما میگوییم بازاریابی و جذب مشتریان جدید یک هنر است که با دانستن علم بازاریابی میتوانید آن را در هر زمینه ای که مورد نظر شماست به کار ببرید و با استفاده از آن بتوانید موفقیت های قابل توجهی را کسب نمایید .

بازاریابی چیست ؟

بازاریابی یا مارکتینگ عبارت است از یک استراتژی که توسط شما در جهت برقراری ارتباط با مراجیعن خود استفاده میکنید . بازاریابی موجب آگهی مراجعین شما از ویژگی‌های مختلف خدمات می‌شود.

افزایش مشتریان با دکتر پلاس

به زبان ساده، به اعمالی که باعث انجام فعالیتی از سوی مشتری می‌شوند که برای کسب‌وکار سودمند است بازاریابی گفته می‌شود. بازاریابی همه استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی را در بر می‌گیرد که شرکت‌های مختلف با بهره برداری از آن‌ها در جهت پیدا کردن جایگاهی برای محصولات و خدمات خود در بازار و ترغیب مخاطب هدف به خرید تلاش می‌کنند.

چه چیزی بازاریابی نیست؟

وقتی به مفهوم بازاریابی فکر می‌کنید، چه تصاویر و ایده‌هایی به ذهنتان می‌آید؟ اصولاً تعاریف و ذهنیات هرکس به‌شدت به تجارب گذشته و سن و سابقه حرفه‌ای وی و متغیرهای دیگری وابسته است؛ بنابراین بهتراست بدانیم چه چیزهایی بازاریابی نیست؟

اگر برداشت شما از بازاریابی مطابق یکی از موادر زیر است، پس یک جای کار می‌لنگد و احتمالاً این برداشت اشتباه باعث زیان شما در کسب‌وکار یا فضای آکادمیک خواهد شد:

• بازاریابی، تبلیغات سرگرم‌کننده و اغواگر یا برعکس، تبلیغات تکراری بی‌وقفه و ملال‌آور نیست  (مثل تیزر تبلیغاتی مدرسان شریف: کتاب چی بخونم؟ …. کلاس کجا برم؟…).

• بازاریابی، فروشندگان سمج که از شما می‌خواهند کالایشان را همین‌ الان بخرید، نیست (مثل همین حالا، با ارسال پیامک، کالا را درب منزلتان تحویل بگیرید).

• بازاریابی، اسپم‌های فراوان در ایمیلتان یا پیامک‌ها و پیشنهادات ناخواسته‌ مکرر بر روی گوشی موبایلتان نیست (مثل کاشت مو یا برداشت مو تنها در یک دوره، تضمینی).

مشتری مداری حتما بخوانید : مشتری مداری یا مدیریت مشتری ؟

انواع بازاریابی کدام هستند ؟

بازاریابی انواع بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها استفاده های مخصوص به خود را دارند . ما سعی کردیم به جای توضیح تمامی آنها تنها مواردی را مورد بررسی قرار دهیم که در یک مطب دندانپزشکی بیشتر مورد استفاده است و به کسب و کار شما کمک میکند .

۱- بازاریابی محدود

شاید تعجی کرده باشید ولی این نام یکی از روش هایی است که شما میتوانید برای کسب و کار خود استفاده کنید و شاید راحت ترین و آسان ترین نوع آن است . عملکرد و سیستم این نوع محدود به محیطی کوچک است و در همان محیط مطب میتوانید از آن استفاده کنید ، مثلا استفاده از استندهای مطب که در آن به معرفی خود و خدمات خود پراخته باشید و یا حتی استفاده از یک سیستم پخش که در آن مواردی که مورد استفاده مخاطبین است را در آن به نمایش بگذارید .

اگر چنین سیستمی را در مطب خود اجرا میکردید لازم است بدانید که شما بدون آنکه خود بدانید در حال انجام بازاریابی محدود برای خود بوده اید .

۲- بازاریابی مشارکتی

شاید در این مورد هم بدون آنکه بدانید در حال انجام آن باشید . از معنی این نوع از بازاریابی هم مشخص است . بگذارید تعریف آن را در یک مثال ساده با هم بررسی کنید . شاید شما هم مانند برخی از همکارانتان در مطب ها و یا فضاهایی که متعلق به یکدیگر است با همکاری هم به معرفی خدمات یکدیگر میپردازید و یا حتی با سرمایه گذاری با هم یک تبلیغ مشترک میسازید این دقیقا تعریفی از این نوع بازاریابی مطب دندانپزشکی است که شما میتوانید از آن استفاده کنید .

۳- بازاریابی محتوا

از این روش امروزه بسیاری از افراد استفاده میکنند . شما اطلاعات خود را با نوشتن مطالبی که برای مخاطبین شما مفید و ارزشمند باشد در اختیار آنان قرار میدهید . برای این کار کافی است در مورد مطالبی که مورد نیاز مراجعین شماست و یا حتی در مورد مطالبی که فکر میکنید برای مخاطبین مورد نیاز است مقاله بنویسید و آن ار در سایت خود منتشر کنید .

قطعا کمتر پزشکی پیدا میشود که سایت اختصاصی خود را نداشته باشد . ولی اگر جزو آن دسته محدود از پزشکان هستید که هنوز سایت اختصاصی خود را ندارید هنوز هم دیر نیست . چون یکی از مکانهایی که افراد به دنبال جواب سوالات خود میگردند همین بستر اینترنت است و شما از طرق اینترنت و سایت خود میتوانید خدمات و توانایی های خود را به افراد نشان داده و آنها را به سمت مطب خود بیاورید .

بازارابی برای یک مطب دندانپزشکی چه ضرورتی دارد ؟

۴- بازاریابی دیجیتال

ما در زمانی هستیم که دیجتال مارکتینگ یا بازیابی دیجیتال در صدر آن قرار دارد ، این نوع به تنهایی شامل بخش های مختلفی شود . با توجه به اینکه امروزه سیستم های دیجیتالی مثل انواع تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، لب تاب و … در اختیار افراد است و همانطور که گفتیم بستر اینترنت بهترین فضا برای انجام تبلیغات و کسب مشتری میباشد . شما میتوانید از این طریق به مراجعین مطب خود اضافه کنید . شاید یکی از روش های ساده در این نوع از افزایش مشتریان داشتن یک اپ اختصاصی می باشد که از طریق آن میتوانید همیشه در کنار مراجعین خود باشید و آنان به شما وفادار خواهند ماند . و حتی خود مشتریان شما به نوعی معرف و تبلیغ کننده شما خواهند شد .

۵- بازاریابی پیامکی

امروزه پیامک های تبلیغاتی متنوع و بسیار زیادی بر روی گوشی ظاهر می شود که بسیاری از آنها بیهوده هستند و بیشتر افراد با دیدن آن اصلا آن را نخواهند دید، ولی اگر این پیامک تبلیغاتی هدفمند و با توجه به نیاز مخاطبین و دقیقا مربوط به بخش خاصی از مخاطبین باشد باعث بوجود آوردن فرصت های باور نکردنی برای کسب و کار خواهند شد.

این نوع از بازاریابی به دلیل وجود گوشی در دست تمام افراد در ایران بسیار رواج یافته است و هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی کند و همه بدون محدودیت می توانند از آن برای افرایش مشتریان کسب و کار خود از آن استفاده کنند . ما در سیستم افزایش مشتریان دکتر پلاس این امکان را به شما داده ایم تا ارسال های هدفمندی داشته باشید و از این طریق بتوانید رضایتمندی را در مراجعین خود به وجود آورید.

۶- بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی با رسانه های اجتماعی می باشد که به اختصار SMM نامیده می شود. به دلیل وجود شبکه های اجتماعی متنوع همچون تلگرام، اینستاگرام و … پر رونق تر شده و در واقع بسیار مفید است.از ویژگی های رسانه های اجتماعی این است که با ایجاد گروه های چند نفره می توانید با یکدیگر در مورد خدمات و توانایی های خود صحبت کرده و تعامل داشته باشید و این خود برای جذب مشتری به صورت آنلاین استفاده می شود. 

اپ اختصاصی مطب باعث افزایش مشتری میشود حتما بخوانید : اپ اختصاصی مطب چه کمکی میکند ؟

با ایجاد رسانه های اجتماعی و قرار دادن محتوا مفید و کاربردی برای جذب مشتریان بسیار کارآمد است . اکثر مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی به این نوع بازاریابی گرایش بسیار زیادی پیدا کرده اند، چرا که نتیجه آن مطلوب بوده است. آنچه در بازاریابی رسانه های اجتماعی مهم است شناخت ماهیت این شبکه ها است مثلا فیس بوک، توییتر و … که هر کدام نوع خاصی از محتوا را برای نمایش در اپلیکیشن خود ایجاد کرده اند که با شناخت آن می توانید بهترین و موثرترین شبکه را انتخاب کنید.

۷- بازاریابی تلفنی

این نوع از بازریابی با به وجود آمدن و افزایش روشهای تبلیغاتی دیگر مثل تولید محتوا ، شبکه های اجتماعی و ارسال پیامک های هدفمند از رونق قبل افتاده است ولی هنوز هم در مواردی میتوان از آن برای بهره مندی و نتیجه بخش بود تبلیغات خود و جلب رضایت مراجعین خود از آن استفاده کرد . روش آن هم بسیار ساده است .

ساده ترین آن این است که بعد و قبل از مراجعه بیمار حتما با وی در تماس باشید ، در دوران بعد از انجام هر گونه عمل میتوانید با وی تماس بگیرید و وضعیت او را جویا شوید و اگر سوال و راهنمایی لازم داشت به او کمک کنید . میبینید هنوز هم از این روش قدیمی میتوان برای جلب رضایت بیشتر مراجعین و انتقال احساس مهم بودن و اهمیت داشتن وی برای شما کمک بسزایی را داشته باشد .

۸- بازاریابی ویدئویی

این نوع از بازاریابی امروزه رواج بسیاری زیادی در میان کسب و کارهای مختلف و به ویژه دندانپزشکان به منظور معرفی نمونه کار ها و خدمات ارائه شده و همچنین امکانات ویژه مطب ها قرار گرفته است . با استفاده از تبلیغات ویدئویی و استفاده از شبکه اجتماعی یوتیوب که امروزه در بین تمام افراد دنیا وجود دارد و استقبال کننده نیز زیاد دارد، برای تبلیغات خود استفاده کنید.

این نوع از بازاریابی نیز توانسته است در شبکه های اجتماعی باعث برند شدن و شناخته شدن شود و به افراد در هر کسب و کاری کمک کند تا بتوانند خود را به مخاطبین خوب معرفی کنند و حتی در برخی از موارد دندانپزشکان از این طریق به سوالات مطرح شده از طرف مخاطبین خود پاسخ میدهند

آیا بازاریابی برای مطب دندانپزشکی لازم است ؟

اگر تا اینجا همراه ما بوده باشید قطعا جواب این سوال را میدانید . شما خود بدون اینکه بدانید یک بازاریاب هستید و با استفاده از روشهای این علم در حال افزایش مشتریان و رونق بخشیدن بیشتر به کسب و کار خود هستید . ما نیز با طراحی سیستم افزایش مشتریان دکتر پلاس سعی کرده ایم تا در این زمنیه شما را همراهی کنیم . در این سیستم شما تمامی انواع بازاریابی را در کنار هم دارید ولی با یک تفاوت ویژه و آن هم اینکه دراین سیستم تمامی این انواع هدفمند و به منظور افزایش مشتریان شما با استفاده از شناخت در زمینه جامعه هدف و همچنین نیازهای آنان میباشد .

کافی است با متخصصین ما در دکتر پلاس تماس بگیرید تا در بهترین زمان ممکن کلیه این موارد را به شما بصورت عملی و روی این سیستم نشان دهند تا شما نیز مانند بسیاری از مطب ها و کلینیک که به سیستم افزایش مشتریان دکتر پلاس اعتماد کرده اند ، عضوی از این خانواده شوید .

 

 

تماس با دکتر پلاس