رپرتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی را میتوان به‌عنوان «یک اطلاعیه از سوی بخش روابط عمومی که با هدف اطلاع رسانی فعل و انفعالات شرکت به عموم مردم در رسانه‌های خبری و سایر انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر شده» تعریف می‌کند. بر اساس تعریف یک مرجع دیگر موسوم به «دانشنامه کسب‌وکارهای کوچک»، اظهارات مختصر و مفید رپورتاژ آگهی باید «طرح کلی یک داستان خبری را به سبک معمول روزنامه نگاری داشته باشد.» 

انتشار رپورتاژ آگهی یک روش مؤثر برای انتقال مطالبی (درباره شرکت) به عموم مردم است که «ارزش خبری» دارند. این در گذشته عمدتاً از طریق رسانه‌های خبری چاپی انجام می‌گرفت؛ اما امروزه اینترنت کانال‌های متعددی را برای پخش اطلاعیه‌ها و خبررسانی به جامعه گسترده‌تری از مشتریان بالقوه فراهم کرده است.

مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی کدام است ؟

استفاده از رپرتاژ برای آشنایی افراد با انواع محصولات و خدمات گوناگونی که توسط کسب و کارها عرضه می شود نسبت به سایر روش های متداول در بازاریابی و جذب مشتری از طریق دنیای اینترنت، دارای برتری و مزیت هایی است که باعث شده ، این روش را در مقابل بسیاری روش های دیگر مورد توجه بیشتر قرار دهد .

افزایش مشتریان با دکتر پلاس

مزایای استفاده از این روش را میتوان اینگونه بررسی کرد :

۱- بازدید بالای کاربران:

از آنجایی که رپورتاژ به طور عموم در سایت های خبری معتبر و خبرگزاری های شناخته شده منتشر و در معرض دید جمعیت زیادی از کاربران فضای مجازی قرار می گیرند نسبت به سایر روش های تبلیغاتی که در این فضا به کار می رود دارای مزیت هستند. بازدید بالایی که از این نوع آگهی ها در این سایت های پرمخاطب انجام می گیرد سبب بالا رفتن درصد موفقیت انجام این روش می شود.به دلیل این که رپورتاژ به شکل مقاله و محتوای خبری ارائه می شود قادر است اعتماد افراد را به خود جلب کرده و تاثیرگذاری خوبی در مخاطبین داشته باشد.

۲- انتشار بصورت دائمی :

رپورتاژ ها به دلیل ماهیت خبری خود این مزیت را دارند که از محتوای سایت هایی که در آن انتشار یافته اند ، حذف نمیشوند و به همین علت میتوانند اثر ماندگاری و طولانی در معرض معرفی محصول ، برند و خدمات داشته باشند

۳- نمایش خوب در گوگل:

رپرتاژ ها به راحتی توسط جستجو در گوگل یافت میشوند و از این طریق میتوانند پیام ها و اطلاعات مربوط به محصولات و برندها را که به شکل محتوی خبری در سایت ها قرار گرفته است به مخاطبین خود منتقل کنند .

راه های افزایش مشتریان مطب چیست ؟ حتما بخوانید : راه های افزایش مشتریان مطب کدام است ؟

 

رپورتاژ آگهی چه اثری بر سئو دارد؟

  • انتشار رپرتاژ در خبرگزاری‌های معتبر باعث می‌شود تا بک لینک‌ های بسیار معتبری به دست بیاورید.
  • زمانی که رپورتاژ تبلیغاتی شما در یک وب سایت معتبر با رتبه بالا منتشر شود، این اعتبار بر روی رتبه وبسایت شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.
  • ماندگاری رپرتاژ شما روی یک وبسایت، باعث افزایش رتبه شما می‌شود.
  • با هایپر لینک چند کلمه‌ای فالو به دست خواهید آورد.

اثر رپورتاژ آگهی بر فروش

رپرتاژ آگهی به صورت مستقیم بر روی فروش محصول یا خدمات شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. این کاملا واضح است زمانی که شما در کنار مخاطب قرار بگیرید و از دهانی که دوست دارد، تبلیغ برند خود را کنید، قطعا روی فروش شما تاثیر خواهد گذاشت. در حقیقت حین رپرتاژ نویسی، شما کاری می‌کنید تا مخاطب شما از دهان فردی که به او اطمینان دارد، تبلیغ شما را بشنود.

در نهایت زمانی که تحت تاثیر این رپرتاژ او خرید خود را انجام می‌دهد، حس بسیار خوبی خواهد داشت و احساس نمی‌کند که تحت تاثیر یک تبلیغ پر زرق و برق، خریدی نامناسب را انجام داده‌است. بلکه برعکس، او تصور می‌کند که با کمک یک دوست و همراه مطمئن، خرید خوبی انجام داده و به هوش و زکاوت خود نیز می‌بالد. پس رپرتاژ باید حرفه‌ای، حساب شده و با کیفیت باشد تا تاثیر بسزایی بر روی فروش محصول یا خدمات شما بگذارد.

رپرتاژ آگهی کمپینی برای بالا بردن بازدید

نکاتی طلایی در نوشتن رپورتاژ آگهی

برای داشتن یک رپورتاژ تاثیر گذار و درست باید نکات زیر را در نوشتن این خبرنامه مهم رعایت کنید ، به خاطر داشته باشید همین نکات ساده میتوانند به شما در ارائه یک متن اصولی و درست کمک بسزایی داشته باشند ، این موارد عبارتند از :

  • در رپرتاژ آگهی نمی‌توان به همه جزئیات کسب‌وکارها پرداخت، پس یک نکته مهمی را که از نظر افراد بیشتر از همه مورد نیاز کاربران است را در قالب یک داستان به همراه بیان  مزیت‌های آن نوشته می‌شود. برای مثال زمانی که هدف نوشتن رپرتاژی برای سئو سایت باشد، به اهمیت سئو و مزیت‌های آن برای کسب‌ و کارها پرداخته می‌شود یا نکات مهمی که کاربران عادی باید بدانند. مخاطبان کاربران عادی هستند، پس باید به زبان خودشان با آن‌ها صحبت کرد و نمی‌توان به بیان جزئیات تخصصی پرداخت.
  • اصول نگارشی باید رعایت شود. پاراگراف بندی، داشتن زیر عنوان‌های مناسب، داشتن فهرست و غیره از دیگر نمونه نگارش مناسب یک مطلب است که باید در این نوع آگهی‌ها هم رعایت شود. حتماً قبل از انتشار مطلب در سایت، توسط یک ویراستار باید بررسی شود.
  • هدفمند باشید. بهتر است از قبل تصمیم گرفته شود که قصد نوشتن چه موضوعی را دارید و چه موضوعاتی برای نشر این خبرنامه انتخاب کنید که متناسب با کسب‌وکار شما باشد و همچنین اکثر مشتریان شما در آنجا حضور فعال داشته باشند.
  • رپرتاژ را با پست مهمان نباید اشتباه گرفت.

در پست مهمان، یک مقاله آموزشی متناسب با سایت و طرف مقابل ارائه می‌شود؛ اما در رپرتاژ آگهی قصد معرفی محصولی را در قالب گزارش یا داستان دارید.

  • حتماً از قبل به خواننده اطلاع دهید که این یک آگهی رپرتاژی است.
  • از زبان ساده و قابل فهم استفاده کنید و از به کار بردن پاراگراف یا نوشتن متن‌های طولانی خودداری کنید.
  • به موضوعات روز بپردازید؛ یعنی محصول یا خدماتی را معرفی کنید که کاربران به دنبال آن هستند.
  • از سایت‌های بی طرف برای نشر آگهی خود استفاده کنید.
  • متن خود را بیشتر در قالب داستانی بنویسید و حتماً مزیت‌های آن را بیان کنید.
  • برای تأثیر سئو، حتماً روی کلمات کلیدی صفحات مربوط لینک مناسب دهید.
  • نمونه‌های رپرتاژ مشابه کسب‌ وکار خود را در دیگر سایت‌ها جست‌وجو کرده و مطالعه کنید. این مطالعه باعث می‌شود که بتوانید ایده‌های خیلی بهتری بگیرید؛ اما کپی نکنید.
آیا سیستم مدیریت مشتریان برای مطب دندانپزشکی لازم است حتما بخوانید : سیستم مدیریت مشتریان چه کاربردی دارد ؟

اهمیت یک رپرتاژ

رپرتاژنویسی یک اصل مهم در بازاریابی محسوب می‌شود. در حقیقت یک رپرتاژ را می‌توان تلفیقی از هنر تولید محتوا و علم بازاریابی دانست. البته نوشتن یک رپرتاژ آگهی کاملا حرفه‌ای از بازریابی نیز بسیار دشوار‌تر است. زیرا در بازاریابی شما می‌توانید از طریق تماس چشمی، تن صدا یا زبان بدن، کمی از شخصیت مخاطب خود را تحلیل کنید یا ارتباط بهتری با او داشته باشید. اما در رپرتاژنویسی، شما باید بر اساس تحلیل‌های انجام شده، شخصیت مخاطب را حدس بزنید و بر اساس آن، سناریوی مناسبی را پیدا کنید.

این اهمیت انکارناپذیر است

اینکه رپورتاژ آگهی به شما کمک می‌کند تا مخاطب، راحت‌تر تن به خرید دهد. در اکثر موارد، همه ما با دیدن تبلیغ احساس می‌کنیم که در همه چیز اغراق شده و کالا یا محصول به آن خوبی که تبلیغ نشان می‌دهد نیست. این کاملا طبیعی است و بارها و بارها شاید خودمان نیز به چنین مساله‌ای فکر کرده باشیم. همان‌طور که گفتیم، افراد معمولا اعتماد زیادی به تبلیغات مستقیم ندارند.

اغلب ترجیح می‌دهند از محصولات یا خدماتی استفاده کنند که سابقه استفاده از آن را داشته‌اند یا افرادی معتمد آن را پیشنهاد داده باشند. در گذشته بسیاری از مردم به پیشنهاد سلبریتی‌ها و افراد مشهور اطمینان می‌کردند. اما امروز بر اساس آمار، تنها ۵ درصد از اینفلوئنسرهای دنیای مجازی را سلبریتی‌ها تشکیل می‌دهند. این یعنی شما می‌توانید با توجه به نوع کالا یا خدماتی که ارائه می‌کنید و مخاطب خود، افراد یا سازمان‌های معتمد مختلفی برای معرفی خود پیدا کنید. اگر هوشمندانه انتخاب کنید با تولید رپورتاژ تبلیغاتی، شما می‌توانید همان برندی باشید که مادر به فرزند خود توصیه می‌کند!

 

تماس با دکتر پلاس