افزایش مشتریان مطب

افزایش مشتریان مطب از جمله دغدغه هایی است که ذهن هر پزشک را به خود درگیر کرده است اما ما به شما میگوییم راه های افزایش مشتریان مطب بسیار است. این امر که باید به مشتریان مطب اضافه شود امری غیر قابل انکار است ، ما با زبانی ساده این راه ها را برای شما بیان خواهیم کرد و برای اجرای هر کدام از آنها در کنار شما هستیم ف اما این را نیز نباید فراموش کرد که هر یک از این راه های بسیاری که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت هزینه بر است . 

پس بهتر است قبل از اینکه به دنبال راه های افزایش مشتری مطب خود باشید به این باور رسیده باشید که آیا مطب شما نیاز به جذب و یا حتی حفظ و وفادارسازی مشتریان قبلی و فعلی خود دارد یا خیر . جالب است در همین ابتدا به این نکته اشاره کنیم که در نوزدهمین کنگره دندانپزشکی که در بهمن ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد ، این ضرورت که هر دندانپزشک نیازمند برند سازی برای خود است بسیار تاکید شد و آن هم به دلیل افزایش چشمگیر دندانپزشکان در حال حاضر است که عرصه رقابت در بین آنها را بیشتر از قبل کرده است و دندانپزشکی موفق است که بتواند زودتر و با قدرت بیشتری نیازهای جامعه خود را شناخته و در سطح وسیعی خود و توانمندی های خود را اثبات کند .

افزایش مشتریان با دکتر پلاس

چگونه افزایش مشتری داشته باشیم ؟

در شرایط ایده آل، صاحبان کلینیک و مطب های پزشکی و دندانپزشکی به بودجه‌ای نامحدود، برای بازاریابی مرکز درمان و بهداشت خود و جذب بیمار جدید دسترسی دارند. همچنین حجم انبوهی از تبلیغات آنلاین و آفلاین را از طرق مختلف منتشر کنند و برای افزایش کاربران خود اقدامات ترویجی انجام میدهند و در گام بعدی به منظور ارتقای برند سازی و آگاهی، به راه‌اندازی کمپین‌های روابط عمومی میپردازند.

اما شرایط کسب ‌و‌ کار در دنیای حاضر، کامل و بی‌نقص نیست و واقعیت چیز دیگری است. چرا که منابع در اختیار ما، محدود و در مقابل، نیازهای جامعه فعلی ما به دانستن و جست و جو و پیدا کردن جواب مناسب نامحدود است . با این اوصاف برای جذب بیمار جدید باید چه کرد؟ آموختن چگونگی حفظ مشتری موجود و جذب بیمار جدید و نیز چگونگی مخاطب‌سازی  از شایستگی‌های کلیدی مدیران و پزشکان مطب و کلینیک های عصر حاضر است . ما به شما این روش ها را خواهیم گفت . پس با ما همراه باشید .

آیا دستیابی به این راه حل ها سخت است ؟

بگذارید در همین ابتدا خیال شما را راحت کنم راه های افزایش مشتریان مطب بسیار ساده است: کافی است به این نکته توجه کنید که درخواست و انتظار بیمار از شما چیست ! به همین راحتی می‌توانید فرایند درآمدی حاصل از ویزیت را بیشتر کنید. در سیستم مدیریت مشتریان دکتر پلاس ما تمامی راه ها را در یک جا جمع کرده ایم و با استفاده از یک سیستم قوی که پشتوانه آن بررسی و تخقیق در زمینه راه های افزایش مشتری و همچنین بررسی نیازهای بیماران و انتظارات آنان از یک مطب است ، توانسته ایم دکتر پلاس را طراحی و آن را در اختیار پزشکان برتر قرار دهیم . با استفاده از این سیستم شما تمامی راه و روش های جذب مشتری را یکجا در اختیار دارید . 

مشتری مداری در دندانپزشکی حتما بخوانید : مشتری مداری در دندانپزشکی

هر چند بهتر است روش های افزایش مشتری را بشناسید و در انتها هئد به این نتیجه خواهید رسید که آیا به کارگیری هر کدام از آن روشها به تنها و با هزینه های پیرامون آن مناسب است و یا استفاده از یک سیستم جامع و هوشمند که تمامی این موراد را بصورت کاربردی در خود جای داده است . این روش ها عبارتند از :

۱-فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی از راهکارهایی که بهتر است داشته باشید حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام است . این حضور و فعالیت در این شبکه اجتماعی باعث میشود تا افراد مختلف با نوع خدمات شما آشنا شوند. اما این روش نیاز به بروز رسانی مداوم مطالب دارد و شما باید سعی کنید تا با کمک مشتریان فعلی خود میزان مخاطبین را افزایش دهید. سرعت رشد مشتریان در این روش بصورت خطی تغییر نمی کند. در صورتی که مخاطبین شما کم باشند این روش تاثیر زیادی در تعداد مشتریان مطب نخواهد داشت. اما در صورت تداوم در استفاده اصولی از این روش مخاطبان و مشتریان مطب با شتاب فزاینده ای رشد می کنند.

قبل از استفاده از این روش در رابطه با محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید بدقت تحقیق کنید. اشتراک گذاری عکس نمونه کارهای شما ممکن است مخاطبان شما را جذب نکند. بجای آن ساخت کلیپ های آموزشی شاید هم تعداد مخاطبان را افزایش دهد و هم در برندینگ شخصی شما بسیار تاثیر گذار باشد. و در نهایت حتما از تجربه تیم قوی در این زمینه استفاده کنید . جذب مخاطب از این روش به تنهایی کافی نیست و لازم است روش های مکملی دیگری را هم در کنار آن داشته باشید .

۲-تبلیغ در سایت و شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی بع تنهایی باعث افزایش مشتریان مطب شما نخواهد شد ، لازم است در کنار این حضور در این شبکه های اجتماعی کار تبلیغات را هم داشته باشید ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی مرتبط و یا وب سایت های آموزشی و پزشکی میتواند به معرفی بیشتر شما کمک کند و روش اول را تکمیل نمایند . هرچند این روش میز به تنهایی کافی نیست چرا که مخاطب نیاز دارد از طریق تبلیغات با شبکه های اجتماعی که مربوط به خود شما وبرند شما ارتباط نزدیک پیدا کند و اگر چنین مواردی را در مورد شما نبیند قطعا آنت را دلیل بر ضعف و ناکارآمدی شما تلقی کرده و به سراغ دیگر رقیبان شما خواهد رفت . این جا همان جایی است که شما هزینه های تبلیغاتی بسیاری را هم صرف کرده و این هزینه ها نیز تاثیری را برای شما به همراه نخواهد داشت .

داشتن یک اپ یا یک سایت از جمله راه های افزایش مشتریان مطب

۳- اپ های تخصصی پزشکی

دایرکتوری های تخصصی یا اپ های تخصصی به مشتریان کمک می‌کنند تا متخصصان، پزشکان و دندانپزشکان را بر مبنای تخصص، بیمه ، مکان و زمان پذیرش پیدا کنند. تقریبا شبیه وقت گرفتن در اپ هایی که می توانید در این اپ های تخصصی تبلیغ کنید و عضو شوید. عضویت در این اپ های تخصصی یکی از راه های جذب مشتریان است ولی این مورد نیز قطعا و به تنهایی کافی نیست بلکه یکی از روش هایی است که میتواند در کنار سایر روش ها به جذب مشتریان شما کمک کند .

۴- استفاده از سیستم های پورسانت دهی

در یک آمارگیری مشخص شد که بیش از ۹۰ درصد بیماران بر مبنای توصیه دیگران به مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند پس راهی بیابید تا مشتریان خود را به این کار تشویق کنید. برای سپاسگذاری به آنها به ازای مراجعه هر بیمار، کارت های تخفیف و هدیه یا اکانت با کیف پول بدهید. در این کارت ها از آنها تشکر کنید و مثلا صدهزارتومان تخفیف در کار بعدی بدهید و این امر را حتما به اطلاع مشتری برسانید. این یکی از روش های جذاب برای جلب رضایت مشتریان قدیمی و وفادار سازی آنان به مطب است و به نوعی باعث میشود هر بیمار به تنهایی برای شما بعنوان یک بازاریاب امین فعالیت کند .

این روش یکی از روش هایی است که در سیستم مدیریت مشتریان دکتر پلاس استفاده شده است و تا امروز توانسته است باعث افزایش رضایتمندی در بسیاری از بیماران و همچنین جذب بیماران جدید برای مطب ها و کلینیک ها شود .

۵- برندسازی کلینیک دندانپزشکی

برندسازی کلینیک دندانپزشکی یک ضرورت حیاتی است ، زیرا با افزایش روز افزون تعداد کلینیک‌های تخصصی در تمام سطح کشور ، رقابت برای جذب بیمار بسیار شدید شده است. بنابراین می‌توان گفت برندسازی کلینیک و یا مطب های دندانپزشکی راه غیرقابل‌ انکار برای جذب بیمار برای کلینیک و یا مطب های دندانپزشکی است و در مرحله بعد تبدیل مشتری بالفعل به مشتریان وفاداری است. ایجاد وفاداری بیماران به کلینیک و مطب دندانپزشکی بسیار سخت و ساده است.

سخت است اگر برنامه‌ای وجود نداشته باشد. اکثر دندانپزشکان تفاوت بین بازاریابی ، تبلیغات و برندسازی را به درستی درک نکرده‌اند و اغلب مشاوره‌های غیرعلمی دریافت کرده بطوری که دندانپزشکان را به سوی تبلیغات موفق نبرده است. حتی با بررسی تبلیغات صورت گرفته نیز به این نتیجه رسیدم که بیشتر توجه این تبلیغات نیز بدون استراتژی بوده و صرفا به تولید ( عکس و فیلم و نوشته ) محتوا و انتشار آن در فضای مجازی ختم شده است.

۶- ارسال پیامک هدفمند

ارسال پیامک یکی دیگر از راه هایی مهم برای جذب مشتریان و افزایش مشتریان مطب است . ولی اینکه این نحوه ارسال پیامک ها چگونه باشد ، به چه سانی چه پیامکی ارسال شود ، ساعت مناسب و نحوه ارسل چگونه باشد همگی خود به تنهایی نکات مهمی است که نیاز به تجربه و دانش در زمینه نیاز های مشتریان مطب دارد . در سیستم مدیریت افزایش مشتریان دکتر پلاس نحوه ارسال پیامک ها اصولی و هدفمند است و این ارسال بصورت هوشمند و با توجه به نیازهای بیماران است . این مورد یکی دیگر از قابلیت های این سیستم است که توانسته جذب مشتریان بالایی را برای مطب ها و کلینیک های تحت پوشش خود داشته باشد .

افزایش بازدید سایت حتما بخوانید : طراحی سایت دندانپزشکی یک ضرورت است

۷- سایت اختصاصی داشته باشید

از جمله نکاتی که در حال حاضر تمامی دندانپزشکان به آن توجه دارند ، داشن یک سایت شخصی است . این سایت میتواند برای پزشم ، مطب و یا یک کلینیک باشد . دلیل داشتن سایت هم معلوم است . اولین جایی که افراد در آن به جست و جوی مطالب و بررسی سوالات خود میپردازند اینترنت است ، بنابراین داشتن یک سایت با محتوی کامل ، به روز و جامع میتواند این نیاز را در مخاطبین شکما برطرف نماید و به نوعی با شما درگیر شوند و باعث بالا رفتن برند و اعتبار شما شوند . سایت اولین جایی است که در همه خال میتوانید به آن اعتماد نمایید . شبکه های اجتماعی ممکن است بنابر دلایل مختلف زمانی در دسترس نباشند ولی سایت ها همشه در دسترس هستند و میتوانند باعث افزایش مشتریان شما شوند .

۸- اپ اختصاصی

یکی دیگر از راه های جذب مشتریان مطب ، اپ اختصاصی شما باشد . داشتن اپ اختصاصی این امکان را به بیماران شما میدهد که در کنار سایر اپ های مورد استفاده در گوشی همراه خود ، اپ شما را نیز داشته باشند . داشتن این اپ در گوشی مستریان شما این امکان را میدهد که آنها همیشه شما را به خاطر داشته باشند . این حضور شما در شخصی ترین وسیله مشتریان شما که همان گوشی های همراه آنهاست میتواند به برند سازی و اعتبار شما کمک بسزایی داشته باشد . پس به داشتن یک اپ اختصاصی فکر کنید .

۹- روابط عمومی

تمامی مواردی را که در مورد آن صحبت کردیم در کنار هم و با هم میتوانند به شما در رسیدن به موفقیت مفید باشد . ولی یک نکته مهم این است که تمامی این روش های تبلغیاتی زمانی بصورت نهایی و اصولی خواهد شد که شما بتوانید برخوردی صحیح و در عنوان کلی بتوانید مشتری مداری را در برخورد با مراجعین خود داشته باشید . تمامی روش های گفته شد در صورتی که نتوانید با مراجعین خود ارتباط حضوری گرمی داشته باشید اثر قابل توجهی نخواهد داشت . پس در کنار تمامی این موارد به نحوه برقراری کلامی و روابط عمومی خود با بیماران توجه ویژه ای داشته باشید .

 

تماس با دکتر پلاس