اپ اختصاصی مطب

اپ اختصاصی مطب ، از جمله اقداماتی است که در حال حاضر مورد توجه اکثر پزشکان و به خصوص دندانپزشکان قرار گرفته است ، داشتن یک اپ منحصر به فرد که در گوشی موبایل بیماران شما که شخصی ترین وسیله آنها محسوب میشود و همیشه همراه آنها ست میتواند به برندسازی و همچنین وفاداری مشتریان و مراجعین مطب شما کمک کند .

اپلیکیشن یا اپ چیست ؟

کلمه ی  اپلیکیشن یا Application در ترجمه فارسی به معنی ابزار کاربردی ترجمه میشود ولی در عمل و کاربرد به نرم افزارهایی گفته میشود که بتوان آن را روی انواع گوشی های هوشمند ، تبلت ، کامپیوتر و لپ تاپ و یا هر گونه وسیله ای که سیستم عامل داشت هباشد نصب کرد .
بنابراین application که بیشتر با عنوان اپ (APP) در بین افراد شناخته میشود به معنی برنامه یا نرم افزار است. همه ی مواردی که بر روی گوشی اندرویدی یا IOS خود نصب کرده اید و از امکانات آنها استفاده میکنید، نوعی از اپلیکیشن هستند.

افزایش مشتریان با دکتر پلاس

اپلیکیشن موبایلی چه معنایی دارد ؟

تبلت ها و موبایل های هوشمند یا همان smart phone که امروز در دسترس اکثر افراد جامعه قرار دارند ، همانند سیستم های کامپیوتر خانگی یا همان pc ها دارای نرم افزارهای کاربردی با تنوع بسیار زیادی هستند .در بازار این سیستم های هوشمند واژه اپلیکیشن که بیشتر در بین عموم به اپ شناخته میشود در واقع همان برنامه ها و نرم افزارهای موبایلی است .

در واقع میتوان گفت که اپلیکیشن‌ موبایل عبارت‌ است از  نرم افزارهایی که ارتباط مستقیم با پردازنده‎های سیستم عامل گوشیهای همراه هوشمند دارند و مستقیماً درخواست‎های کاربران را انجام می‌دهند. برای مثال شما ممکن است برای فعالیت های مالی بسته به حساب بانکی خود ممکن است از اپلیکیشن موبایل بانک استفاده نمائید. و یا ممکن است شما در طول روز به استفاده از ابزارهای دیگری در گوشی همراه خود بپردازید. برای مثال ممکن است برای دنبال کردن رویدادهای ورزشی از اپلیکیشن موبایل شبکه سه استفاده کنید و یا برای دنبال کردن برنامه های تلویزیونی ممکن است از اپلیکیشن اندروید پخش زنده استفاده نمائید.

معروفترین اپ های موبایلی کدامند ؟

دو سیستم عامل اندروید و IOS جزو معروفترین اپ ها هستند ، این دو سیستم عامل روی گوشی های هوشمند که در دسترس افراد هستند ، قرار دارد ، داشتن یک اپ اختصاصی مطب در هر یک از این دو نوع سیستم عامل از جمله نکات مثبتی است که دندانپزشکان باید به آن توجه داشته باشند. در حالت کلی بهتر است در مورد این دو نوع سیستم عامل و اپ های مربوط به آن نکاتی را بدانید :

۱- سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید را براساس هسته سیستم عامل لینوکس ساخته اند و مدیریت این سیستم عامل همراه با ارتباط با سخت افزار و سرویس های سیستم، امنیت، مدیریت پردازش ها و مدیریت منابع دستگاه موبایل را همان هسته سیستم عامل لینوکس بر عهده دارد و سیستم عامل اندروید فقط همانند یک لایه بین کاربر و سیستم عامل ارتباط برقرار میکند. این سیستم عامل مخصوص موبایل و گوشی های هوشمند طراحی شده که توسط بیش از ۳۰ کمپانی معروف پشتیبانی می شود. با توجه به اینکه معنی واقعی اندروید باز (Open) است به برنامه نویسان این امکان را میدهد که از تمام قدرت یک تلفن همراه استفاده کند.

مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه دندانپزشکان حتما بخوانید : مدیریت ارتباط با مشتریان مطب دندانپزشکی

اندروید امکان استفاده از توابع داخلی گوشی موبایل همچون شماره گیری، فرستادن SMS یا استفاده از دوربین گوشی را به برنامه نویسان می دهد تا بتوانند اپلیکیشن اندروید قدرتمند و کاربردی برای کاربران بسازند.

اپلیکیشن های اندروید

اپ های اندوریدی یا همان نرم افزار موبایل اندروید ابزاری است که توسط آن کاربر می تواند فعالیت های مورد نیاز خود را بسته به کاربری این اپلیکیشن انجام دهد. برای دانلود اپلیکیشن موبایل بسته به بستر آن فروشگاه هایی وجود دارد که شما می توانید این ابزارها را از این فروشگاه ها دانلود نمائید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید شما می توانید از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود نرم افزارهای اندرویدی نمائید. این اپلیکیشن های اندروید ممکن است بسته به نظر سازنده به صورت رایگان و یا به صورت پولی ارائه شوند.

در حالت کلی میتوان اینگونه گفت که دسترسی به اپ های اندرویدی نسبت به سایر اپ های سیستم های عامل دیگر راحت تر بود . ارتباط بین کاربران و اپ بسیار آسان تر است . از این رو طراحی و داشتن یک اپ اختصاصی مطب از نوع اندرویدی در گوشی موبایل مراجعین شما میتواند یک انتخاب هوشمندانه و کارآمد باشد .

۲- سیستم عامل IOS

IOS یک سیستم عامل برای موبایل است اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل  است. این سیستم توسط شرکت اپل در سال ۲۰۰۷معرفی گردید تا پیش از سال ۲۰۱۰ نیز به نام iPhone OS شناخته می‌شد. آی‌پاد تاچ، آی‌فون و تبلت آی‌پد از این سیستم عامل پشتیبانی میکنند و شرکت اپل مجوز استفاده از این سیستم عامل را در حال حاضر به هیچ شرکت دیگری واگذار نمی‌کند.

اپلیکیشن IOS

iOS از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOS‌ دارد. در iOS ‌ همانند MacOS از مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود.کی از موفقیت‌های اپل در ساخت این سیستم عامل، راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن App Store است.

البته استفاده از اپ های این سیستم عامل برای کاربران ایرانی آن به دلیل تحریم های موجود کمی سخت است ولی متخصصین با استفاده از راهکارهایی توانسته اند این مشکل را به گونه ای حل کنند و استفاده از برخی امکانات را برای کاربرانی که از این سیستم عامل استفاده میکنند راحت کنند . این مورد شامل اپ اختصاصی مطب نیز میشود و میتوان از امکانات این اپ های تخصصی نیز برای آنان استفاده کرد .

اپ اختصاصی مطب به برند سازی مطب کمک میکند

چرا یک پزشک و یا دندانپزشک نیازمند اپ اختصاصی مطب است ؟

ممکن است بسیاری از دندانپزشکان به ضرورت و اهمیت داشتن یک اپ اختصاصی  مطب توجهی نداشته باشند و حتی آن را موردی لازم ندانند ، در حالی که در این زمنیه تحقیقات گستره ای صورت گرفته و در این تحقیقات اهمیت و لزوم داشتن اپ اختصاصی به روشنی مشخص است .

۱- معرفی سوابق و خدمات

با داشتن یک اپ اختصاصی اهداف خود را مشخص میکنید ، در این اپ میتوانید خدمات و سوابق خود را برای مخاطب بطور واضحی روشن کنید

۲- برند سازی

داشتنم یک اپ اختصاصی میتواند به برند سازی شما کمک چشمگیری داشته باشد ،  بودن لوگوی اپ شما در کنار سایر اپ های نسب شده در گوشی همراه کاربران میتواند همواره شما را به آنان یادآوری و آنها را وفادار شما سازد .

۳- در دسترس بودن زمانی که شبکه های اجتماعی نیستند

ممکن است زمانی پیش بیاید که بسیاری از شبکه های اجتماعی که در حال حاضر مورد توجه قرار دارند بنابر دلایل محتلف مثل فیلترینگ و … از دسترس کاربران خارج شود ولی بودن اپ برای شما این کمک را خواهد کرد که همواره در کنار مخاطبین خود ب

تفاوت وب سایت و اپلیکیشن

برخی از افراد وب سایت ها را به علت گستردگی حجم محتوایی که میتوان در آنها گذاشت بیشتر می پسندند اما بهتر است بدانید که داشتن یک اپ در کنار یک وب سایت میتواند تاثیرات چشمگیری در موفقیت برند شما داشته باشد

وب سایت معمولا به برنامه کاربردی گفته میشود که در اینترنت بارگزاری میشود و کار آن انتشار یک خبر یا توضیح در مورد خدماتی خاص است اما اپلیکیشن موبایل برنامه ای کاربردی است که بروی گوشی های هوشمند نصب می شود در واقع یک ماهیت فیزیکی بر روی دستگاه ایجاد میکند و مهمتر اینکه میتوان امکانات آن را بصورت آقلاین و بدون نیاز به اینترنت ملاحظه کرد.

اپ اختصاصی حتما بخوانید : طراحی سایت دندانپزشکی یک ضرورت است

بهتر است که رسالت و وظیفه این دو باهم تفاوت دارد که اگر غیر از این باشد طراحی اپلیکیشن دیگر کاری بیهوده است. وب سایت ها در واقع ویترین و نمایشی از کار و حرفه ای هستند که ما انجام میدهیم. اما درطراحی اپلیکیشن مثلا برای یک مطب سعی شده که مخاطب را جذب کرده تا اطلاعات  تکمیلی حضوری به او داده شود.

تفاوت دیگر اینست که در سایت ها کاربران میتوانند تمام چیزهایی را که در فضای مجازی ارائه شده است مشاهده کرده و از آن استفاده نمایند اما در مورد اپلیکیشن میبایست یک فایل بر روی سیستم بارگزاری گردد تا بتوانیم آن را مشاهده کنیم. یعنی برای مشاهده سایتها ما حتما نیاز به اینترنت داریم  ولی در مورد اپلیکیشن میتوان یک فایل اطلاعاتی را به صورت آفلاین به سیستم داد و این یعنی اینکه کاربر نیز میتواند بصورت آفلاین به برخی مطالب دسترسی داشته باشد.

اپ اختصاصی مطب با دکتر پلاس

این موارد تنها بخش کوچکی از مزیت داشتن یک اپ اختصاصی می باشد . داشتن اپ در کنار سایر موارد تبلیغاتی مثل سایت و تبالیغات در شبکه های اجتماعی میتواند راه های مفیدی برای شما باشد . البته در دکتر پلاس تمامی این موارد در کنار یکدیگر و مکمل هم وجود دارد . ما در دکتر پلاس با بررسی نیازهای جامعه هدف پزشکان توانسته ایم سیستمی هوشمند و موفق را روانه بازار کنیم که در آن تمامی نیازهای دندانپزشکان و مراجعین را بطور کامل تحت پوشش خود قرار دهند . سیستم مدیریت مشتریان دکتر پلاس با رویکرد افزایش مشتریان توانسته است با جلب رضایت پزشکان و مراجعین آنها باعث افزایش قابل توجه مشتریان مطب ها گردد .

اپ اختصاصی سیستم مدیریت مشتران دکتر پلاس با پوشش کامل سیستم عامل های اندروید و IOS در دسترس دندانپزشکان و مراجعه کنندگان مطب است.

 

تماس با دکتر پلاس