گان ایزوله پزشکی

گان ایزوله ، پوششی است که طبق دستورات و آیین نامه های ایمنی در شرایطی که ویروس کرونا در جامعه و در میان مردم هنوز بطور کامل و دقیق کنترل نشده است ، توسط وزارت بهداشت و درمان و همچنین نهادهای پزشکی و مراقبتی برای مشاغل پرخطر و به خصوص پزشکان ، دندانپزشکان و کادر درمانی که بطور مستقیم و بدون هیچگونه واسطه ای را مراجعین و بیماران خود در ارتباط هستند ، به منظور حفظ سلامت و ایمنی آنها توصیه شده است . استفاده از گانهای ایزوله به حفظ سلامت پزشک و عدم ورود و ماندگاری ویروس بر روی لباس های معمولی شده و میتواند به سلامت و جلوگیری از انتقال این ویروس کمک بسیار زیادی داشته باشد .

فروش محصولات محافظتی پزشکی

گان ایزوله پزشکی چه ویژگی هایی دارد ؟

با توجه به شرایط موجود و اهمیت حفظ سلامت شما پزشکان و دندانپزشکان و همچنین کادر درمانی شما در مطب ، کلینیک و یا مرکز درمانی که در آن حضور دارید ، ما در گروه تخصصی دکتر پلاس برآن شدیم ، تا شما را با نکاتی مهم و ضروری که لازم است در هنگام خرید و تهیه کردن گانهای ایزوله برای استفاده در مقابل ویروس کرونا ، بدانید و از آنها برای خرید و تهیه کردن لباسی ایمن و مطمئن برای خود و همکارانتان که در ارتابط مستقیم و حتی غیر مستقیم با بیماران کرونایی هستند ، استفاده کنید :

۱- جنس گان ایزوله :

اولین و مهمترین نگته ای که لازم است در هنگام خرید به آن توجه کنید کیفیت جنس و و پارچه ای است که این لباس از آن تولید شده است . شما باید به این نکته دقت لازم و کافی داشته باشید که این لباس برای ایمنی و حفظ سلامت شما بعنوان یک پزشک و یا دندانپزشک و یا حتی همکارنتان که در تماس مستقیم با بیماران کرونایی هستند مورد استفاده قرار میگیرد .

شما این لباس را برای مدت طولانی و یا حتی ممکن است یک شیفت کاری ۸ ساعته بر تن داشته باشید و از آنجایی که کیفیت پارچه این لباس برای آن است که از ورود ویورس به داخل آن و انتقال آن به بدن و بیمار شدن شما جلوگیری کند ، پس باید این انتظار را داشته باشید که بعلت عدم خروج حرارت بدن ، شما در مدت زمانی که این لباس را میپوشید تعرق زیادی داشته باشید و در صورتی که لباس راحت نباشد میتواند باعث اذیت شدن و حس کلافگی برای شما باشد . بنابراین اولین نکته که باید به آن دقت کنید جنس لباس است .

باورهای غلط درباره کرونا ویروس میتواند این مشکل را طولانی تر کند حتما بخوانید : باورهای غلط در مقابل با ویروس کرونا

۲- وزن لباس :

شاید در نگاه اول این نکته برای شما زیاد هم مهم نباشد و آن را بعنوان یکی از نکات مهم در خرید و انتخاب یک لباس ایزوله برای خود در الویت قرار ندهید ولی این یک واقعیت است ، لباس های ایروله و ایمنی را به خصوص شما پزشکان بعلت نوع فعالیت و اهمیت و ایمنی آن در ایامی که کرونا به شدت در حال گسترش است و مجبور هستید با بیمارانی که به این ویروس مبتلا هستند و آنهایی که هنوز جواب قطعی بیماریشان مشخص نیست سرو کار داشته باشید ، به همین دلیل است که مجبورید تمامی طول شیفت کاری خود که گاهی ممکن است یک روز کامل باشد از این لباس استفاده کنید .

اگر این لیاس بیش از اندازه سنگین باشد ، میتواند باعث خستگی زودهنگام و بیشتر شما شود و این خستگی بر نحوه کار و فعالیت شما تاثیر منفی بگذارد و به همان اندازه اگر این لباس ها بیش از اندازه سبک باشند ، باید نگران باشید که آیا واقعا میتوان به آن لباس ایزوله گفت !!! به همین منظور حتما در مورد وزن لباس نیز در کنار کیفیت آن دقت لازم را داشته باشید .

۳- رنگ گان ایزوله :

آیا رنگ لباس ایزوله مهم است ؟ اصلا چرا باید به این موضوع هم اهیمت داد ؟ اگر به لباس های ایزوله ای که در میان کادر درمانی و پزشکی مورد استفاده است دقت کنید قطعا به این نکته چی خواهید برد که همه آنها به رنگ سفید هستند . اما چرا این لباس ها در رنگهای متنوع تولید نمیشد و فقط از رنگ سفید آن استفاده میشود . واقعیت این است که جواب این سوال بسیار ساده است .

تنها دلیلی که باعث شده است این لباس های ایزوله به رنگ سفید باشد ، اهمین موضوع تمیزی و بهداشت این لباس هاست . این نکته بسیار مهم است که در صورتی ریختن هر گونه ماده چه شیمیای و چه دارویی و یا حتی خون و … این لکه ها و آلودگی ها به راحتی در این لباس ها دیده شود ، به همین منظور از رنگ سفید این لباس برای کار کادر درمانی استفاده میشود تا هرگونه آلودگی و تمیز نبودن آن به راحتی قابل دید باشد و بتوان در صورت مشاهده لباس را به سرعت تعویض و لباسی ایروله دیگری را مورد استفاده قرار داد .

۴- پوشش لباس :

نکته ای که شاید همه ما در مورد گان ایزوله اتفاق نظر داریم این است که این لباس های ایمنی باید به گونه ای باشد از سر تا کف پا را بطور کامل پوشش دهد و بعنوان یک محافظ ورود هرگونه عفونت ، ویروس و بیماری را به بدن محافظت کرده و ایمنی لازم را برای بدن کاربر خود به همراه داشته باشد . به همین دلیل لازم است از نحوه پوشش دهی این لباس بر روی بدن خود مطمئن شوید و حتما حتما آن را به گونه ای انتخاب کنید که تمامی بدن را پوشش داده و به جز کف دست ها ، گردی صورت و پاها بقیه نقاط بدن را بپوشاند و راه نفوذی برای ورود هرگونه آلاینده مضر را بسته نگه دارد .

گان ایزوله محافظی مطمئن برای جلوگیری از انتقال ویروس است

چگونه از گان ایزوله استفاده کنید ؟

در شرایطی که پیش روی ما قرار داد و گستردگی ویروس کرونا و در خطر بودن جامعه پزشکی استفاده از گان ایزوله به بالا بردن سطح ایمنی کادر درمانی ، پزشکی و دندانپزشکی کمک بسزایی میکند . به این دلیل است که باید از این لباس های محافظتی که یکبار مصرف نیز هستند و بعد از هر شیفت کاری و یا در مواقعی که به هر دلیلی آلوده شد ، باید تعویض شده و لباس ایزوله جدید را مورد استفاده قرار داد . این لباس های از آنجایی که برای جلوگیری از انتقال بیماری های عفونی و ویروسی کاربرد دارند ، در حال حاضر در مراکز درمانی مورد استفاده است . این لباس ساختاری پلاستیکی مانند دارد که باید آن را با دقت و وسواس و طی مراحل زیر بپوشید :

۱- زیورآلات و وسایل شخصی را در بیاورید

اولین اقدام قبل از اینکه بخواهید گان ایزوله را بپوشید این است که باید تمامی زیورآلات مثل ساعت ، حلقه و … را خارج کنید . این لباس قرار است برای مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد و در مدت زمانی که از آن استفاده میکنید ، نمیتوانید دسترسی به هیچ یک از این وسایل که در زیر این لباس باقی میمانند ، داشته باشید . همچنین از آنجایی که این لباس برای آنکه از عبور هرگونه ویروس و عفونتی جلوگیری کند تهویه خوبی ندارد ، میتواند وجود این وسایل باعث ایجاد حساسیت و اذیت شما شود .

۲- دستان خود را بشویید :

در مرحله بعد حتما لازم است فردی که میخواهد این لباس ایزوله را بپوشید دستان خود را به خوبی و با دقت با آب و صابون شسته و یا آن را ضدعفونی کند . تا از عدم وجود هر گونه آلودگی که باعث انتقال آن به لباس شود اطمینان حاصل نماید.

۳ – بررسی لباس

در مرحله بعد باید لباسی که میخواهید از آن استفاده کنید را به دقت بررسی کنید ، هرچند این لباس ها درون پک های تمیز و ضدعفونی شده هستند ولی باید این اطمینان را کامل کرد که خدا نکرده این لباس سوراخ نبوده و یا اینکه جایی از درزهای این لباس به هر دلیلی باز نمانده باشد . همین سوراخ های ریز و یا احیانا درزهایی که به درستی دوخته نشده باشند ، میتوانند محلی برای ورود ویروس و یا بیماری ها باشند و  برای سلامتی و بهداشت شما مشکلاتی را به همراه داشته باشند .

۴- لباس را بپوشید

برای پوشیدن گان ایزوله کافی است که زیپ ایمنی آن را تا پایین باز کرده و سپس آن را با دقت و به آرامی بر تن کنید تا تمامی نواحی بدن شما توسط این لباس پوشش داده شود و تنها دستان ، پا و گردی صورت شما از این لبتس خارج بماند و بقیه لباس بدن شما را بپوشاند . و در نهایت زیپ ایمنی را تا گردن بالا کشیده و حتما دستان خود را مجددا ضدعفونی کنید .

دستورالعمل ارائه خدمات اورژانس دندانپزشکی در مقابل کرونا حتما بخوانید : دستورالعمل ارائه خدمات اورژانسی دندان پزشکی

۵- ماسک بزنید

در این مرحله لازم است که از ماسک استفاده کنید و بهترین نوع ماسک که در حال حاضر و با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس میتوانید از آن استفاده کنید ، ماسک N95 می باشد . حتما دقت کنید که ماسک را به روشی صحیح و درست روی صورت خود قرار هید و در نهایت از طریق گیره فلزی روی بینی آن را در جای خود محکم کنید . استفاده درست و بهداشتی از ماسک بسیار مهم است . پس به این موضوع دقت ویژه ای داشته باشید .

۶ – کلاه را بر سر بگذارید

بعد از اینکه ماسک به درستی در جای خود قرار گرفت ، شما میتوانید کلاه این لباس را بر روی سر قرار داده و زیپ را تا انتها بالا بکشید . در لباس های ایزوله چسب هایی وجود دارد که بعد از مرحله آخر آنها را باز کرده تا اندک احتمال ورود ویروس و یا عفونت از طریق زیپ ایمنی را نیز به صفر برساند .

۷- استفاده از عینک محافظ چشم

در این مرحله شما میتوانید از عینک محافظ چشم برای ایمنی بیشتر استفاده کنید ، نکته ای که در این میان مهم است که به آن توجه کنید این است که اگر بعد از استفاده از ماسک ، عینک شما در هنگام تنفس دچار بخارگرفتگی شد به این معناست که ماسک شما یا به درستی در جای خود قرار نگرفته است و یا اینکه این ماسک داراری نشتی میباشد و برای سلامتی شما مناسب نیست و باید آن را با یک ماسک جدید تعویض نمایید

۸- شیلد محافظ صورت

شیلد محافظ صورت یک وسیله ایمنی تکمیلی است که میتوانید برای اطمینان هرچه بیشتر از آن استفاده کیند . این شیلدهای محافظتی از آنجایی که به طور کامل روی صورت شما قرار گرفته و گل صورت را پوشش میدهند میتواند گزینه های خوبی برای حفاظت از این ناحیه باشند . البته دقت در کیفیت انتخابی آنها نیز مهم است که دارای شفافیت بالایی باشد و به هیچ عنوان بخار نگیرد و فاصله آن با صورت به اندازه باشد که شما بتوانید به راحتی از عینک محافظ چشم و همچنین ماسک خود استفاده نمایید .

۹ – استفاده از پاپوش

در این مرحله لازم است که از پاپوش های بهداشتی استفاده کنید . این پاپوش ها کمک میکنند تا سطح ایمنی و بهداشت بالا برود . نکته مهم در این مرحله این است که حتما بعد از استفاده از پاپوشها مجددا دستان خود را ضدعفونی کنید .

۱۰- استفاده از دستکش

مرحله آخر استفاده از دستکش است . شما باید دستکشها را به گونه بر دست کنید که تا بالای مچ دستان و قسمت سر آستین گان ایزوله را بپوشاند . بدین صورت شما آماده ارائه خدمات پزشکی به مراجعین و حتی بیماران مبتلا به ویروس کرونا می باشید .

دکتر پلاس همراه شماست

ما در گروه دکترپلاس ، رسالت خود میدانیم تا با اطلاع رسانی های دقیق و روزانه و دراختیار قرار دادن تمامی نکانی که میتواند به شما پزشکان و دندانپزشکان عزیز کمک کند تا این ویروس و مشکلاتی را که نه تنها برای جامعه ما ، بلکه برای کل دنیا ایجاد کرده است را با سلامت و موفقیت پشت سر بگذاریم .

تماس با دکتر پلاس