محلول های ضدعفونی

محلول های ضدعفونی یکی از ابزارهای مهم در ضدعفونی کردن سطوح ، دستها و لوازمی هستند که بطور مداوم از آنها استفاده میشود . استفاده از این محلولها در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی بعنوانی یکی از بخشهای مهم در پروتکل مراقبتی و بهداشتی در مقابل ویروس کرونا می باشد که مورد تاکید بسیاری از سمت وزارت بهداشت نیز قرار گرفته است و باید به آن با دقت و حساسیت بسیاری توجه نشان داد . اما آیا تمامی محلولهای ضدعفونی کننده در بازار ما دارای اعتبار کافی برای از میان بردن این ویروس را دارند ، آیا در مورد مواد تشکیل دهنده و همینطور اثربخشی آنان برای مقابله با کرونا ویروس اطمینان دارید. با ما در دکتر پلاس همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم .

ضدعفونی کننده ها کدامند ؟

ضدعفونی کننده ها که در اصلاح علمی به آنها مواد آنتی سپتیک (antiseptic) نیز گفته میشود ، در واقع دسته ای از مواد هستند که با استفاده از آنها سطح پوست ، بدن و در مواردی اشیای پراستفاده و پرخطر را در مقابل انواع باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها ، اسپور باکتری ها و … را از بین برده و یا از رشد ۀنها جلوگیری میشود . مواردی که در حال حاضر و با گسترش بیماری ویروس کرونا و همه گیر شدن آن نه تنها در سطح جامعه و کشور ما بلکه در یک اپیدمی سراسری در کل دنیا مورد استفاده تمامی افراد چه آنان که دارای مشاغل پرخطری هستند و ارتباط مستقیم با این دسته از بیماران دارند و چه افراد عادی مورد استفاده قرار گرفته است.

آیا همه محلول های ضدعفونی مجاز هستند ؟

در جواب این سوال باید بگوییم خیر !! بسیار از محلول هایی که در بازار با عنوان محلول ضدعفونی کنند در مقابل کرونا ویروس شناخته شده هستند این قابلیت و کیفیت را ندارند و بسیار به اشتباه و ندانسته از آنها استفاده میکنند بدون آنکه مطلع باشند این محلوهای خریداری شده هیچ کاربردی برای آنها نداشته و کمکی به حفظ سلامتی آنان نخواهد کرد.

فروش محصولات محافظتی پزشکی

چگونه بدانیم کدام محلول ضدعفونی کنند غیر مجاز است ؟

با تحقیقات و بررسی محلولهای موجود بازار ایران نتایج قابل توجهی به دست آمد که بر مبنای آن میتوانید به راحتی متوجه شوید که کدام محلول واقعا قابلیت ضدعفونی کنندگی در مقابل ویروس کرونا را داشته و کدام یک فاقد اعتبار است تا بتوانید در هنگام خرید و سفارش این محصولات این موارد را با دقت و اطمینان بیشتری انجام دهید و خیال خود را از رعایت اصول و پروتکل بهداشتی و مراقبتی در مقابل ویروس کرونا راحت کنید.

لیست محلول های ضدعفونی کننده غیرمجاز  (تا تاریخ ۹۹/۰۱/۳۰)

محلول های ضدعفونی غیر مجاز در بازار

 

چرا باید سطوح ضدعفونی شود ؟

هرچند نحوه انتقال ویروس کرونا و درمان آن هنوز مورد بحث در میان کارشناسان و پزشکان است ولی همه آنها در این مورد به اتفاق نظر کامل رسیده اند که این ویروس با توجه به ماندگاری در انواع سطوح مختلف میتواند از این طریق به انسان سرایت و یا او را بیمار کند و یا باعث شود که وی بعنوان یک ناقل باشد . به همین دلیل است که که استفاده از محلولهای ضدعفونی در مشاغل پرخطر و در ارتباط مستقیم با بیماران مثل دندانپزشکی بسیار تاکیده شده است .

ضدعفونی کردن تنها مخصوص سطوح و وسایل مورد استفاده پرکاربرد برای درمان بیماران نیست و باید تمامی اشیا و وسایل مطب و یا کلینیک دندانپزشکی شما و بطور کل تمامی سطوحی که نه تنها بیماران و مراجعین مطب و یا کلینیک شما بلکه کارکنان با آن بطور مستقیم و حتی غیر مستقیم در ارتباط هستند ، لازم و ضروری است که بطور منظم و درست با محلول های ضدعفونی، تمیز شود .

دکتر پلاس همراه شما است

رسالت دکتر پلاس در همراهی و اطلاع رسانی به جامعه دندانپزشکی و پزشکی کشور به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا میباشد . به همین منظور ما در دکتر پلاس با بروز رسانی و اطلاع رسانی در مورد تمامی نکاتی که میتواند برا شما و همکارانتان لازم و ضروری باشد را در دستور کار خود قرار داده ، کافی است برای اطلاعات بیشتر به بخش مقالات مراجعه کنید

تماس با دکتر پلاس