ضدعفونی تلفن همراه

ضدعفونی تلفن همراه به عنوان وسیله ای پرکاربرد که افراد روزانه بطور مدام از آن استفاده میکنند بسیار مهم است . شاید به نظر کمی عجیب باید که چرا ضدعفونی کردن گوشی های تلفن همراه دارای اهمیت است ، باید بدانید که یکی از ابزارآلاتی که میتواند بعنوان وسیله ای برای انتقال و ابتلا افراد به کرونا ویروس شناخته شود ، همین تلفن همراه است . عدم توجه به این نکته میتواند ریسک شما را برای ابتلا به بیماری بالا ببرد

توجه وزارت بهداشت به اهمیت ضدعفونی تلفن همراه

وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی بعنوان مرجع بهداشتی کشور بطور مرتب در حال ارائه دستورالعمل و شیوه نامه هایی برای جلوگیری از  گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا است ، این مرجع پزشکی کشور با بررسی تمامی نکات و احتمالات و توجه به مشاغل افراد و نیاز به حضور افراد در مشاغل کاری خود ، اقدام به تهیه این شیوه نامه ها کرده است .

محلول-های-ضدعفونی

نکات طلایی برای ضدعفونی کردن تلفن همراه

 اسپری مستقیم ضدعفونی کننده الکلی بر روی تلفن همراه منجر به ورود محلول به درون گوشی شده و به علت حرارت درون گوشی تبدیل به بخار و در نهایت آتش سوزی یا انفجار می شود. هنگام ضدعفونی تلفن همراه با ضدعفونی کننده های الکلی به موارد زیر توجه کنیم:

• قبل از شروع ضدعفونی تلفن همراه حتما آن را خاموش کنیم.
• گوشی را از شارژ خارج کنیم و حتی بهتر است که هندزفری به دستگاه متصل نباشد.
• مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل را مستقیم روی تلفن همراه اسپری نکنیم. 
• مواد ضدعفونی کننده را روی یک دستمال اسپری و سپس به وسیله آن تلفن همراه را ضدعفونی کنیم.
• برای ضدعفونی از حجم زیادی از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل استفاده نکنیم.
• هرگز ضدعفونی تلفن همراه را در گرمای زیاد و در مجاورت سیگار روشن یا شعله گاز انجام ندهیم.
• هنگام ضدعفونی، ظرف محتوی ضدعفونی کننده الکلی را در دست خود نگه نداریم و آن را در مجاورت تلفن همراه قرار ندهیم.
• بلافاصله بعد از ضدعفونی تلفن همراه، گوشی را به شارژ نزنیم زیرا حتی یک تماس کوتاه هم ممکن است باعث حادثه شود. 
• بلافاصله بعد از ضدعفونی تلفن همراه، آن را روشن نکنیم. 
• بعد از گذشت ۵ دقیقه از ضدعفونی، تلفن همراه را روشن و از آن استفاده کنیم.
 
ویژگی های ماسک جراحی 3 لایه حتما بخوانید : ماسک سه لایه چه ویژگی هایی دارد ؟

اهمیت ضدعفونی کردن سطوح و اجسام

هرچند نحوه انتقال ویروس کرونا و درمان آن هنوز مورد بحث در میان کارشناسان و پزشکان است ولی همه آنها در این مورد به اتفاق نظر کامل رسیده اند که این ویروس با توجه به ماندگاری در انواع سطوح مختلف میتواند از این طریق به انسان سرایت و یا او را بیمار کند و یا باعث شود که وی بعنوان یک ناقل باشد . به همین دلیل است که که استفاده از محلولهای ضدعفونی بسیار تاکیده شده است .

توجه وزارت بهداشت به اهمیت ضدعفونی تلفن همراه

استفاده از ضدعفونی کننده در زمانی که به هر دلیلی خارج از منزل هستید بعنوان یکی از پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی است که توسط وزارت بهداشت و درمان به آن تاکید شده است . دانستن این موضوع که در صورت خروج از منزل علاوه بر استفاده از ماسک لازم است همراه خود یکی از انواع مواد ضدعفونی کننده را همراه داشته باشید ، نکته ای است که بسیار به آن تاکید شده است .

ضدعفونی کننده درست انتخاب کنید

شاید فکر کنید همه محلول های ضدعفونی کننده موجود در بازار مجاز و مناسب هستند ؟ در جواب این سوال باید بگوییم خیر !! بسیار از محلول هایی که در بازار با عنوان محلول ضدعفونی کنند در مقابل کرونا ویروس شناخته شده هستند این قابلیت و کیفیت را ندارند و بسیار به اشتباه و ندانسته از آنها استفاده میکنند بدون آنکه مطلع باشند این محلوهای خریداری شده هیچ کاربردی برای آنها نداشته و کمکی به حفظ سلامتی آنان نخواهد کرد.

استفاده از ضدعفونی کننده در اتومبیل و خودروی شخصی حتما بخوانید : استفاده از مواد ضدعفونی کننده در اتومبیل شخصی

با تحقیقات و بررسی محلولهای موجود بازار ایران نتایج قابل توجهی به دست آمد که بر مبنای آن میتوانید به راحتی متوجه شوید که کدام محلول واقعا قابلیت ضدعفونی کنندگی در مقابل ویروس کرونا را داشته و کدام یک فاقد اعتبار است تا بتوانید در هنگام خرید و سفارش این محصولات این موارد را با دقت و اطمینان بیشتری انجام دهید و خیال خود را از رعایت اصول و پروتکل بهداشتی و مراقبتی در مقابل ویروس کرونا راحت کنید.

به شست و شوی درست دست ها اهمیت دهید

باید دست ها با آب گرم و صابون به مدت ۲۰ ثانیه به روش زیر شست و شو شوند :

  1. دست ها را مرطوب کنید
  2. از صابون مایع استفاده کنید
  3. کف دست ها را خوب به هم بمالید
  4. انگشتان را بشوئید
  5. مچ ها را بشوئید
  6. بین انگشتان را بشوئید
  7. آبکسی کنید
  8. با دستمال کاغذی خشک کنید
  9. شیر آب را با همان دستمال ببندید
  10. دستمال را در سطل زباله دردار بیندازید

آموزش تصویری شست و شوی صحیح دستان

بخشی از آموزش رعایت فاصله اجتماعی نحوه شست و شو و نظافت شخصی است

کرونا در کمین ماست

با توجه به تحقیقات گسترده ای که در زمینه این بیماری صورت گرفته است ، هنوز درمان قطعی و واکسن مناسب برای درمان این بیماری مشخص نشده است . بهترین راه برای شناخت راه های درمانی در حال حاضر شناخت نحوه انتقال این بیماری است . طبق تحقیفات ویروس کرونا جزو ویروس های تنفسی است و از طریق تنفس به سایر افراد منتقل میشود .

با توجه به این اطلاعات ، انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان از طریق سرفه ، عطسه ،  تخلیه ترشحات بینی ودهان در محیط است . این ویروس میتواند در فاصله یک تا دو متری از طریق عطسه یا سرفه منتقل میشود . به همین منظور برای جلوگیری از انتقال این ویروس باید به طور منظم بعد از لمس سطوح آلوده و پراستفاده دستان خود را بشویید و ضدعفونی کنید .

همچنین بهتر است علایم این بیماری را بشناسید تا در صورت مشاهده این علایم بتوانید عکس العمل درستی داشته باشید . این بیماری علایمی مثل تب ، سرفه و تنگی نفس است هرچند در حال حاضر علایمی مثل تغییر در حس بویایی و چشایی نیز به علایم قبلی این بیماری اضافه شده است .

فروشگاه دکتر پلاس