رنگبندی شهرستان ها در کرونا

رنگبندی شهرستان ها در کرونا سوالی است که بسیار از مردم به خاطر تعطیلات پیش رو و آمادگی برای سفرهای نوروزی بسیار پرسیده شده است . هر چند همچنان تاکید بر این است که با در خانه ماندن و پرهیز از حضور در اماکن و شهرهای مختلف از گسترش مجدد بیماری کرونا در بین افراد جلوگیری شود ولی بسیاری هستند که همچنان علاقه مند به داشتن سفری ایمن به همراه رعایت پروتکل ها هستند .

دستورالعمل برای رنگبندی شهرستان ها

در چارچوب این دستورالعمل که توسط قرارگاه عملیاتی و با مشارکت کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده، پیش بینی شده که تمامی ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شد اقدامات لازم را برای بازنگری در پروتکل های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه ها، مراکز تفریحی و محیط های کسب و کار و نظارت دقیق بر روند اجرای این پروتکل ها، انجام دهد.

قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز موظف شدند بر تغییر وضعیت احتمالی استان ها در خلال سفرهای استانی و هماهنگی میان دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت میراث فرهنگی و راه  و شهرسازی برای کنترل تردد افراد با تست مثبت کرونا و برخورد با خاطیان عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهند.

اعلام نهایی رنگبندی شهرستان ها در کرونا

طبق آخرین اعلام از سوی کمیته ملی مقابله با کرونا رنگنبدی شهرستان مشخص و اعلام شد . طبق دستور این ستاد رعایت دستورالعمل و پروتکلهای مربوط به تردد در این مناطق مشخص شده است .

رنگبندی شهرستان ها در کرونا برای سفرهای نوروزی

 دانلود فایل رنگبندی شهرتان ها 

pdf downloadبه خاطرداشته باشید

هرچند سفر و انجام رسم و رسومات عید جزو جدا نشدنی از آداب و رسوم ما ایرانیان است ، اما بهتر است با رعایت جدی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و توصیه هایی که از سوی وزارت بهداشت و درمان و همچنین ستاد مبارزه با کرونا اعلام میشود ایام خوبی برای خود و اطرافیان و عزیزانمان را فراهم آوریم . به خاطر داشته باشید تنها مرجع قابل اعتماد برای بررسی این اطلاعیه ها وزارت بهداشت و درمان است .
 
 
فروشگاه دکتر پلاس