آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۰

آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۰ ، یکی از پرمتقاضی ترین آزمون هایی است که هر ساله توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور برگزار می گردد. داوطلبانی مجاز به شرکت در این آزمون هستند که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده باشند. متقاضیان واجد شرایطی که در موعد مقرر نسبت به ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ اقدام نموده اند، می بایست خود را برای حضور در جلسه آزمون آماده کنند.

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت در این سال در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد. 

نحوه پذیرش دانشجو در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۰

علاوه بر لزوم کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی دکتری وزارت بهداشت، موفقیت در مصاحبه علمی این آزمون نیز در پذیرش داوطلبان موثر می باشد. جدول زیر بیانگر میزان تاثیر ۴ مولفه آزمون کتبی، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و تهیه طرح واره بر قبولی داوطلبان می باشد.

نحوه پذیرش دانشجو در آزمون دکتری تخصصی 1400

اطلاع از زمان برگزاری آزمون دکتری به داوطلبان کمک می کند تا برنامه ریزی آزمون دکتری ۱۴۰۰ خود را دقیق تر انجام دهند و از فرصتی که در اختیار دارند بیشترین بهره را ببرند. به متقاضیان شرکت در این آزمون پیشنهاد می گردد که از مشاوره تحصیلی دکتری در طی مسیر خود استفاده کرده و همچنین از کتب تخصصی رشته های دکتری در این آزمون استفاده کنند تا بتوانند در تنظیم برنامه مطالعاتی و نیز آماده کردن شرایط خود برای حضور در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ بهتر عمل نمایند

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، اطلاع از ضوابط پذیرش یکی از مهم ترین عوامل برای ثبت نام کنندگان می باشد چرا که اگر پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰ متوجه شوند که واجد یک یا تمامی شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام نیستند، نمی توانند وجه واریزی را بازپس ستانند. همچنین در صورتی که بعدا مشخص گردد که وضعیت داوطلب مغایر با این شرایط بوده است، حتی در صورت قبولی، پذیرش وی لغو می گردد. شرایط ثبت نام متقاضیان آزمون دکتری وزارت بهداشت در دو مجموعه عمومی و اختصاصی دسته بندی می شوند که برای اطلاع از آن ها به ادامه مطلب توجه کنید.

شرایط عمومی

این شرایط از آن جهت عمومی خوانده می شوند که بین تمامی آزمون ها مشترک هستند.

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان درج شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران و پذیرفتن قانون اساسی
  • عدم شهرت به فساد اخلاقی
  • عدم وابستگی به گروهک های ضد انقلابی
  • برخورداری از سلامت جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • صلاحیت شرکت در آزمون های مختلف کشور با توجه به شرایط عمومی
  • عدم سوء پیشینه کیفری
کتب تخصصی آزمون دکتری وزارت بهداشت 1400

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی آزمون دکتری وزارت بهداشت مختص متقاضیان این آزمون بوده و به شرح موارد ذیل می باشد.

  • دارا بودن دانشنامه ی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مرتبط
  • امکان ارائه گواهی فارغ التحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه برای دانشجویان ترم آخر
  • در شرایطی که دانشجوی ترم آخر به هر دلیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه نتواند فارغ التحصیل شود و بعد از انتخاب رشته آزمون دکتری در دوره های روزانه پذیرفته شده باشد، مجاز به ثبت نام در دانشگاه نیست و از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد.
  • کلیه داوطلبان می بایست نهایت دقت را مبنی بر تطابق انتخاب رشته با مدرک تحصیلی خود داشته باشند.
  • دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته این آزمون نمی باشند.
  • متقاضیان صرفا مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی می باشند.

دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد و دکتری با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

  • داوطلبان حداکثر مجاز به ثبت نام در دو مجموعه یا رشته (با رعایت مدارک مورد پذیرش آن ها) هستند.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون دکتری در سال ۹۹ حتی در شرایط که ثبت نام خود را در دانشگاه انجام نداده اند و یا از رشته تحصیلی خود انصراف داده اند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت نیستند و در صورت عدم رعایت این امر، مسئولیت عواقب آن به عهده آن ها خواهد بود. (لازم به ذکر است این محرومیت نسبت به پذیرفته شدگان دانشگاه های شهریه پرداز صدق نمی کند.)
  • متقاضیان در صورتی مجاز به شرکت در آزمون می باشند که در مرحله قبل از شروع و یا پایان طرح نیروی انسانی خود باشند و چنانچه در حین انجام طرح در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص آن ها برای ادامه تحصیل فراهم می گردد.
  • با توجه به قوانین مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت، اعمال سهمیه در این آزمون به صورت ۲۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به (همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسران و فرزندان آن ها) و ۵ درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به (جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه) می باشد.

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۰

زمان برگزاری آزمون دکتری تخصصی دچار تغییراتی شده است که طی اطلاعیه ای توسط سازمان سنجش ابلاغ شده است ، این تغییر زمان با توجه به اقدامات جدیدی که در راستای بهبود وضعیت حوزه های امتحانی و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکیده شده توسط وزارت بهداشت و درمان و به منظور حفظ سلامتی و بهداشت داوطلبان این آزمون صورت گرفته است .

آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۰

لینک اطلاعات کامل از نحوه تغییر زمان برگزاری آزمون

دانلود --- download
به خاطر داشته باشید شما میتوانید آخرین اطلاعات را در زمینه زمان و نجوه آزمون در سایت سازمان سنجش مطالعه بفرمایید ، همچنین ما در دکتر پلاس بر آنیم تا این اطلاعات را در همین مقاله به طور مرتب آپدیت کرده تا اطلاعات کامل و دقیق در اختیار متقاضیان شرکت در این آزمون قرار گیرد . با آرزوی موفقیت برای شرکت کنندگان در آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۰