دکتر پلاس
روز جهانی تفکر یا روز جهانی مدیتیشن

روز جهانی تفکر

روز جهانی تفکر را می توان از طریق خود تاریخچه مدیتیشن جستجو کرد. مدیتیشن بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از ادیان بوده است و اولین بار در حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در هند درباره آن صحبت شده است. این نقش برجسته ای در بسیاری از ادیان در سراسر جهان ، به ویژه آیین بودا و سایر آیین های شرقی ایفا می کند ، اما همچنین توسط کسانی انجام می شود که نه معنوی هستند و نه مذهبی به عنوان راهی برای کاهش استرس و پاک سازی ذهن خود. در دنیای امروز مدیتیشن صرف نظر از اینکه شما یک فرد معنوی هستید یا نه ، حیاتی است ، شلوغی و هیاهوی شدید فعالیت روزانه مانع از آن می شود که بسیاری از ما لحظه ای آرامش داشته باشیم.

وقتی دنیای اطراف شما در جنون محصور می شود ، و به نظر نمی رسد که یک لحظه آرامش در طوفان روز پیدا می کنید ، وقت آن است که قدم بردارید و آن لحظه های سعادتمندانه را در کودکی به یاد بیاورید که ما فقط خود را در جهان روز جهانی مراقبه فراخوانی است که جهانیان باید برای شرکت در این عمل هزاره ساله وقت خود را صرف کنند و ذهن خود را پاک کنند ، به یاد داشته باشند که ما اول مردم هستیم ، و دوم کارگران.

فواید تفکر چیست ؟

در حالی که گروه های مذهبی افراطی گاهی مراقبت های ناپسند را انجام می دهند ، در حقیقت از نظر علمی ثابت شده است که وقتی به طور منظم تمرین می شود ، تأثیرات مثبت ذهنی و جسمی دارد. برخی از مزایای اصلی مراقبه عبارتند از:

۱- کمک به اضطراب

در سراسر جهان ، اضطراب یکی از مهمترین شرایط بهداشت روان است. اگرچه در موارد شدید پزشکان ممکن است برای کمک به افراد مبتلا به اضطراب دارو تجویز کنند ، اما آنها معمولاً ابتدا سعی می کنند یک نگرش جامع تر را انجام دهند. مدیتیشن یکی از متداول ترین روش های جامع برای درمان علائم اضطراب است که به افراد کمک می کند ضربان قلب خود را کاهش دهند ، افکار مضر را کنترل کرده و از وقایع اضطراب جلوگیری کنند.

۲- کاهش استرس

شکی نیست که جهانی که ما در آن زندگی می کنیم می تواند استرس زا باشد. اگرچه استرس یک پاسخ کاملاً طبیعی بدن است ، اما نباید مرتباً استرس داشته باشیم زیرا استرس مداوم می تواند مشکلات جدی در بدن ایجاد کند. مدیتیشن راهی عالی برای گرفتن وقت از دنیای پرمشغله و تمرکز ذاتی بر روی خود است. تمرینات تنفسی که هنگام مدیتیشن انجام می شوند می توانند فشار خون را کاهش دهند و سطح استرس را کاهش دهند ، ذهن را آرام کنند و به بدن زمان دهند تا از دوره های استرس طولانی مدت بهبود یابد.

چگونه روز جهانی تفکر را جشن بگیریم

۳- کاهش حواس

پرتی مغز انسان بیش از هر زمان دیگری چیزهایی برای نگهداری دارد و اینها همراه با اینترنت و دسترسی ما به تلفنهای هوشمند به معنای این است که بسیاری از ما با تمرکز مشکل داریم. تمرین مراقبه و هوشیاری شما را ترغیب می کند تا به حال فکر کنید ، در لحظه فعلی زندگی کنید و عوامل حواس پرتی را برطرف کنید ، به شما کمک می کند تا در صورت تمرکز تمرکز خود را حفظ کنید و بهره وری کلی خود را بهبود ببخشید.

چگونه روز جهانی تفکر را جشن بگیریم

بزرگداشت روز جهانی تفکر بهتر است با اختصاص دادن زمانی برای خود برای تمیز کردن ذهن و آرامش. چگونگی به نظر رسیدن مراقبه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، برخی ترجیح می دهند فعالیت بدنی همراه با تمرین آنها باشد (غالباً یوگا یا سایر فعالیتهای ورزشی) در حالی که دیگران نشستن و آرامش را ترجیح می دهند. برای جشن روز جهانی مراقبه خود ، مکانی را پیدا کنید که در آن احساس راحتی و آرامش کنید ، چه در حمام ، در ورزشگاه ، و یا حتی مشرف به یک محیط طبیعی مانند اقیانوس یا جنگل.

سپس به سادگی خود را در موقعیت راحتی قرار دهید ، چشمان خود را ببندید ، و به طور مداوم نفس بکشید ، و اجازه دهید تمام افکار از ذهن شما دور بمانند. اگر قبلاً هرگز سعی در مدیتیشن نکرده اید ، پاک کردن افکار سرگردان از ذهن شما دشوار است و ممکن است از آموزش یک آموزش مدیتیشن هدایت شده بهره مند شوید که در آن یک فرد باتجربه به آرامی با شما صحبت خواهد کرد. برای بزرگداشت روز جهانی مراقبه از هر روشی که انتخاب کنید ، فقط به یاد داشته باشید که مراقبه هنگام تمرین به طور منظم بسیار مفید است ، پس چرا برای خود یادآوری نمی کنید که یک بار در روز ، هر روز برای بقیه هفته مراقبه کند و احساس خود را ببینید.

 

  • 00

    روز

  • 00

    ساعت

  • 00

    دقیقه

  • 00

    ثانیه

تاریخ

ارديبهشت 31 1403

زمان

همه روزه
دسته بندی

رویداد بعدی

بارکد QR

نظرات و سوالات شما

2 × 2 =

Go to Top