دکتر پلاس
روز جهانی روانشناس و مشاور ، 9 اردیبهشت - 28 April

روز جهانی روانشناس و مشاور ، 9 اردیبهشت – 28 April

روز جهانی روانشناس و مشاور

روز جهانی روانشناس و مشاور ۹ اردیبهشت مصادف با ۲۸ آوریل ، هرساله به عنوان روز روانشناس و مشاور در سرتاسر جهان، مراسم هایی در رستای معرفی هرچه بهتر این شاخه از علم برگزار می شود. تاریخ روانشناسی به عنوان دانش مطالعهٔ رفتار و ذهن انسان به یونان باستان باز می گردد. شواهدی نیز بر مطالعهٔ این دانش توسط مصری های باستان وجود دارد. دانش روانشناسی تا سال ۱۸۷۹ بخشی از فلسفه انگاشته می شد تا زمانی که به عنوان دانشی مستقل در آلمان و آمریکا مورد مطالعه قرار گرفت.

 

روز روانشناس

 

روانشناسی با دانش های فلسفه، جامعه شناسی، عصب شناسی، فیزیولوژی و به طور کلی دانش هایی که مربوط به علوم انسانی هستند هم مرز است. در سال ۱۸۷۹. وونت اولین آزمایشگاه را برای انجام گرفتن تحقیقات روان شناسی درلایپزیک (آلمان) تاسیس کرد. در سال ۱۸۸۱. وونت اولین مجله را برای معرفی نتیجه پژوهش های روان شناختی منتشر کرد. در سال ۱۸۹۰. ویلیام جیمز کتاب اصول روان شناسی را به چاپ رساند.

۹ اردیبهشت روز روان‌شناس و مشاوره در ایران است.

سال‌هاست که سازمان نظام روان‌شناسی در تلاش بود روزی را با نام روز روان‌شناسی و مشاوره به تصویب برساند. در سال ۱۳۹۵، شورای فرهنگی عمومی در بیانیه‌ای درج روز ۹ اردیبهشت در تقویم را رد کرد و بیان داشت: «برگزاری هر گونه مراسم و فعالیت تحت این عنوان وجهه قانونی ندارد». هنوز هم دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی به طور رسمی روز ۹ اردیبهشت را به نام روز روان‌شناس و مشاور به رسمیت نشناخته است. با این حال روز ۹ اردیبهشت از سوی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان روز روان‌شناس و مشاور شناخته می‌شود و هر سال نیز برنامه‌ای در این روز برگزار می‌گردد. دلیل انتخاب روز ۹ اردیبهشت به عنوان روز روان‌شناس و مشاوره، تصویب قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در روز ۹ اردیبهشت است.

 

  • 00

    روز

  • 00

    ساعت

  • 00

    دقیقه

  • 00

    ثانیه

تاریخ

ارديبهشت 09 1404

زمان

همه روزه
دسته بندی

رویداد بعدی

بارکد QR

نظرات و سوالات شما

دو × 2 =

Go to Top