دکتر پلاس
پنجم اردیبهشت - April 25 روز جهانی دامپزشکی

روز جهانی دامپزشکی ، پنجم اردیبهشت – April 25

روز جهانی دامپزشکی

روز جهانی دامپزشکی هر ساله در تاریخ April 25 مصادف با ۵ اردیبهشت ، توسط انجمن جهانی دامپزشکی گرامی داشته می‌شود و مهمترین اهداف حرفه دامپزشکی مورد بحث و ارزیابی قرار می‌گیرد

دامپزشکی در دنیای امروز جایی ‌ست که مهر به حیوانات، به دانش پیوند می‌‌خورد و سلامتی برای مظلوم‌ ترین عضو این کره ی خاک را تضمین می‌‌کند. شاید نگرانی برای بهزیستی و رفاه حیوانات هیشه وجود داشته است اما آنجا که با دانش پزشکی‌ همراه شده مفهومی‌ تازه یافته است. اینکه هر سال چند حیوان از مرگ نجات می‌یابند، برای پیشگیری از بیماریهای گوناگون واکسینه می‌‌شوند، برای در امان بودنشان عقیم می‌‌شوند عدد هایی بسیار بزرگ است، اما آنچه اهمیت دارد توجه این رشته به درد نکشیدن، رنج نبردن و استرس نداشتن حیواناتی ‌ست که زبان شکوه ندارند

شعار و نحوه گرامیداشت این روز

روز  ۲۵ آوریل توسط سازمان بهداشت جهانی  (OIE) و انجمن دامپزشکی جهانی  (WVA) ، به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی در رابطه با اهداف و نقش مهم دامپزشکی در جهان، به عنوان «روز جهانی دامپزشکی» نامگذاری شده است .

هر ساله، OIE و WVA یک عنوان موضوع را برای روز جهانی دامپزشکی به عنوان شعار آن سال انتخاب کرده و اعلام می‌دارند. در سال ۲۰۲۰ میلادی، تمرکز اصلی بر محافظت از محیط زیست برای بهبود سلامت حیوانات و انسان است که نه تنها بر اهمیت پرورش اصولی و سلامت حیوانات، بلکه در نقش محافظت از محیط زیست در سلامت و بهبود زندگی حیوانات و انسان‌ها تاکید می‌کند .

البته به نظر می‌رسد در این سال به دلیل شیوع بیماری کووید -۱۹ در بسیاری از نقاط جهان و درگیری شدید اذهان عمومی به این موضوع و محدودیت شدید در برگزاری هرگونه گردهمایی و برنامه حضوری، برنامه خاصی برای این روز تدارک دیده نشده است .

در ایران نیز به دلیل سطح قرمز و وضعیت بحرانی سلامت جامعه و به منظور مقابله با انتشار و گسترش این بیماری ، برنامه ای برای این روز در نظر گرفته نشده است . با این حال اهمیت به نقش و حرفه دامپزشکی از هیچکس پوشیده نیست و همگان قدردان زحمات این عزیزان هستند .

  • 00

    روز

  • 00

    ساعت

  • 00

    دقیقه

  • 00

    ثانیه

تاریخ

ارديبهشت 05 1404

زمان

همه روزه
دسته بندی

رویداد بعدی

بارکد QR

نظرات و سوالات شما

13 − شش =

Go to Top