دکتر پلاس
روز جهانی ایدز ، 11 آذر - 1 December

روز جهانی ایدز ، 11 آذر – 1 December

روز جهانی ایدز

روز جهانی ایدز از سال ۱۹۸۸ به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها به اول دسامبر (برابر ۱۰ آذر) هر سال اطلاق می‌گردد و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده از این کار این است که به عموم مردم یادآوری شود که HIV از بین نرفته‌است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

شعار روز جهانی ایدز از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ «Getting to zero» بوده‌است.

  • به صفر رساندن مرگ ناشی از ایدز
  • به صفر رساندن برچسب و تبعیض
  • به صفر رساندن مبتلایان جدید

در روز جهانی ایدز مردم لباس‌های شان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آنها مورد نیاز است.

بزرگداشت روز جهانی ایدز ، 11 آذر - 1 December

بیماری ایدز چیست؟

HIV یک عفونت ویروسی مزمن است که اگر زود تشخیص داده شود با شروع درمان و رعایت اصول بهداشتی به‌تدریج میزان عفونت‌زایی آن کم می‌شود. افراد مبتلابه این ویروس می‌توانند بدون ترس از انگ اجتماعی با شروع درمان، به زندگی سالم بپردازند. ایدز (AIDS)  نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود. 

ایدز یک بیماری است که مسئله مهم در مورد آن، آمار بیماری مبتلایان نیست، بلکه مهم این است که حدود ۶۰ درصد افراد مبتلابه این ویروس از وجود عفونت HIV در بدنشان اطلاع ندارند. این وضعیت نه‌تنها موجب پیشرفت ویروس در بدن و بروز بیماری می‌شود، بلکه احتمال انتقال این ویروس به اطرافیان از افرادی که با آنان روابط نزدیک جنسی دارند و بخصوص همسرانشان وجود دارد.

روز جهانی ایدز در ایران ۱۰ آذرماه است و طی هفته اطلاع‌رسانی ایدز از ۸ تا ۱۴ آذر بر اهمیت اطلاع‌رسانی پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به HIV تأکید می‌گردد و برنامه‌های متفاوت خبری و آموزشی در برخی نقاط انجام می‌شود.

  • 00

    روز

  • 00

    ساعت

  • 00

    دقیقه

  • 00

    ثانیه

تاریخ

آذر 11 1403

زمان

همه روزه
دسته بندی

رویداد بعدی

بارکد QR

نظرات و سوالات شما

یازده + پنج =

Go to Top