دکتر پلاس

فاصله گذاری در تاکسی های درون شهری و برون شهری

فاصله گذاری در تاکسی های درون شهری و برون شهری

فاصله گذاری در تاکسی

فاصله گذاری در تاکسی های درون شهری و برونش شهری ، به علت حفظ سلامت کارکنان این ناوگان و همچنین مسافرینی که از این خدمات استفاده میکنند دارای درجه اهمیت بالایی است . این توصیه ای ارائه شده به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس بوده و سایر قوانین ، آیین نامه ها ، مقررات و دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است .

در شرایط کنونی و شیوع بیماری همه گیر کرونا ویروس رعایت نکات و دستور العمل هایی که از سمت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ارائه میشود ، نه تنها حافظ ایمنی و سلامت فردی است بلکه میتواند به قطع زنجیره انتقال این ویروس و حتی ریشه کن شدن آن کمک چشمگیری داشته باشد ، بنابراین رعایت این نکات و دستوزالعمل های ارائه شده را با جدیت پیگیری و اجرا نمایید .

اهمیت فاصله گذاری

از جمله مواردی که فعالان حوزه مبارزه با ویروس کرونا به آن تاکید دارند ، لزوم قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است ، اولین اقدام در این مورد میتواند رعایت فاصله گذاری های اجتماعی باشد . رعایت فاصله گذاری از آن جا دارای اهمیت است که احتمال انتقال این ویروس از فاصله یک و نیم تا دو متری به سایر افراد و به خصوص در هنگام استفاده از ماسک به حداقل ممکن میرسد و این خود گامی بزرگ و مهم در مقابله با این بیماری است .

اهمیت فاصله گذاری در تاکسی های درون شهری و برون شهری

تاکسی های درون شهری و برون شهری بعلت جابجایی افراد مختلف دارای درجه ریسک بالایی هستند و به همین منظور رعایت نکات زیر لازم و ضروری است :

حتما بخوانید : فاصله گذاری در اتوبوس های شهری چگونه باید صورت گیرد

اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار برای کادر تاکسی رانی

به منظور حفظ ایمنی و سلامتی در بهتر است این نکات با دقت رعایت شود :

۱- بهداشت و حفاظت فردی :

۲- بهداشت ابزار و تجهیزات

۳- بهداشت خودرو

۴- سایر اقدامات مورد نیاز برای رعایت نکات بهداشتی

کدام سطوح در تمیز کرده تاکسی ها مهم هستند

سطوحی که بهتر است به طور مرتب تمیز و گندزدایی شوند عبارتند از :

حتما بخوانید : دستورالعمل اجرای مراسم عزاداری محرم

برای حداکثری تاثیر گندزدایی نکات زیر را به خاطر داشته باشید

به خاطر داشته باشید

در شرایط کنونی تاکید همچنان در خانه ماندن است و رعایت فاصله گذاری های اصولی اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک در محیط هایی که احتمال انتقال و ابتلا به بیماری بیشتر از سایر نقاط است . اطلاعیه ها و دستورالعمل مراقبت های بهداشتی از جمله دستور العمل فاصله گذاری در تاکسی های درون شهری و برون شهری به منظور حفظ ایمنی شما تهیه و تدوین شده و برای اجرا در اختیار شما قرار گرفته است . با رعایت این نکات میتوانید به بهبود شرایط و وضعیت اپیدمی ویروس کرونا و قطه زنجیره این بیماری کمک کنید .

 

منبع : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

 

خروج از نسخه موبایل