دکتر پلاس

الزامات بهداشتی در مهد کودک ها به منظور حفظ سلامتی بچه ها

الزامات بهداشتی در مهد کودک ها به منظور حفظ سلامتی بچه ها

الزامات بهداشتی در مهد کودک

الزامات بهداشتی در مهد کودک ها به این دلیل که بسیاری از خانواده ها با توجه به نوع شغل و فعالیت خود مجبور هستند بچه ها را در مهد کودک بگذارند ، به همین دلیل رعایت نکات و پروتکل های مراقبتی و بهداشتی لازم و ضروری است .

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری کرونا دستورالعملی تهیه و تدوین کرده است تا با استفاده از آن بتوان بطور قابل توجهی از گسترش این بیماری در میان افراد داشت . این راهنما تنها جهت پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ است و سایر قوانین ، آیین نامه ها ، مقررات و دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است .

کرونا ویروس چه بیماری ای است ؟

مدت زمان طولانی است که بسیاری از افراد در دنیا با بیماری کرونا درگیر هستند و نتایج تحقیقات و دانسته های ما در مورد این ویروس حاکی از آن است که کووید ۱۹ جزو ویروس های تنفسی بوده و از طریق تنفس از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا میکند . این ویروس میتواند از طریق تماس دست با سطوح آلوده ، سرفه ، عطسه و … به دیگران انتقال پیدا کند . به همین دلیل برای جلوگیری از بیماری ماندن در خانه ، استفاده از ماسک در محیط های شلوغ و پر ازدحام و همچنین شست و شوی مرتب دستان با آب و صابون و یا استفاده از مواد ضدعفونی کنند تاکید بسیاری شده است . 

علاوه برموارد فوق فاصله گذاری نیز بعنوان یکی از روش های کنترل این بیماری شناخته و به آن تاکید بسیاری شده است . فاصله ایمن و مناسب برای جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری کرونا ویروس یک تا دو متر است . این فاصله بعنوان یک فاصله ایمن جهت ورود ویروس از طریق ترشحات خارج شده از دهان و بینی فرد مبتلا به افراد سالم است و به همین دلیل لازم است که حتما آن را رعایت کرد .

برای الزامات بهداشتی در مهد کودک چه نکاتی را باید رعایت کرد :

به منظور رعایت و اجرایی کردن الزامات بهداشتی در مهد کودک ها و مراکز مراقبت از کودکان لازم است کارکنان ، بچه ها و ارباب رجوع این نکات را رعایت کنند :

۱- کارکنان :

۲- کودکان

۳- ارباب رجوع

حتما بخوانید : ویتامین D و نقش آن در تقویت سیستم ایمنی

اقدامات کنترل سلامت محیط و کار در مهد کودک ها

۱- بهداشت و حفاظت فردی

۲- بهداشت مواد غذایی

۳- بهداشت ابزار و تجهیزات

حتما بخوانید : فاصله گذاری در سینماها و مراکز فرهنگی

۴- بهداشت ساختمان

نحوه صحیح شست و شوی دستان

برای نظافت دستان و تمیز شدن آن باید دست ها را با آب گرم و صابون به مدت ۲۰ ثانیه و به روش زیر با دقت بشویید

به خاطر داشته باشید

علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و پروتکل هایی مراقبتی بهتر است این موارد را نیز برای حفظ ایمنی و سلامتی خود و اطرافیان خود رعایت کنید :

 

منبع : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

 

خروج از نسخه موبایل