دکتر پلاس

الزامات بهداشتی در بیمارستان برای بالا بردن ایمنی کار

الزامات بهداشتی در بیمارستان برای بالا بردن ایمنی کار

الزامات بهداشتی در بیمارستان

الزامات بهداشتی در بیمارستان به تشریح توصیه های پیشگیری و کنترل عفونت در بیمارستان برای مقابله با بیماری کرونا ، جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بوده و سایر قوانین ، آیین نامه ها ، مقررات ، دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است .

به همین منظور شناسایی راه های انتقال عامل ایجاده کننده بیماری نقش مهمی در کنترل آن دارد . راه های انتقال اینعامل ایجاد کننده بیماری نقش مهمی در کنترل این بیماری دارد و از آنجایی که این ویروس هنوز ناشناخته است راه درمان آن مشخص نیست . پس تا مشخص شدن این وضعیت باید نکات و پروتکل های مراقبتی و بهداشتی را رعایت کرد .

فاصله گذاری یکی از راه های پیشگیری است

یکی از راه های کاهش مواجهه و قطع زجیره تماس رعایت فاصله گذاری اجتماعی است . از آنجا که بسیاری از شاغلین صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی در معرض بیماری کووید ۱۹ هستند و محل های کسب و کار یکی از اماکن تجمع محسوب شده که میتواند سبب انتقال بیماری گردد .

از سوی دیگر حفظ سلامت نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است ، لازم است مقررات ویژه ای از طریق فاصله گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی برای کاهش مواجهات متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت اقتصادی و صنایع در نظر گرفته شود .

فاصله گذاری و الزامات بهداشتی در بیمارستان

طبق موارد گفته شده و الزامات بهداشتی در بیمارستان لازم است موارد زیر با دقت رعایت شود :

حتما بخوانید : رمدسیویر داروی مناسبی برای کرونا است ؟

در صورت امکان ، کارکنان مراقبت های بهداشتی باید به طور انحصاری از افراد مبتلا به کووید ۱۹ مرابت کنند تا خطر انتقال عفونت ناخواسته را کاهش دهند

اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار در بیمارستان برای کادر درمانی

الزامات بهداشتی در بیمارستان به منظور حفظ سلامت و ایمنی کارکنان و مراجعین این مرکز میتواند کمک مناسب برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا خواهد داشت . این اقدامات عبارتند از :

۱- بهداشت فردی و حفاظت فردی

۲- حفاظت فردی کادر خدمات بهداشتی و درمانی

حتما بخوانید : الزامات بهداشتی در مراکز پرتوپزشکی

۳- تجهیزات حفاظت فردی

تجهیزات حفاظت فردی زیر باید توسط کلیه افرادی که وارد اتاق میشوند که یک بیمار در آن ایزوله شده است پوشیده شود . لازم به ذکر است که افراد مذکور در این اتاق به هیچ عنوان حقو ندارند این لوازم را در آورند :

توجه : استفاده از ماسک های سوپاپ دار برای بیماران و افراد مشکوک به دلیل خروج بازدم و عامل بیماری زا از طریق سوپاپ و انتقال آن به محیط ممنوع است

۴- بهداشت ابزار و تجهیزات

۵- بهداشت ساختمان

۶- نظافت کردن محیط مراقبت بیمار

پروتکل های مراقبتی را جدی بگیرید

رعایت نکات و پروتکل های مراقبتی و بهداشتی که توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای حفظ ایمنی و سلامت افراد جامعه در هر شغل و خدماتی که انجام میدهند لازم وضروری است . این نکات به طور منظم و دقیق و جزییات کامل توسط این وزارتخانه در اختیار نهادها و سازمان های مختلف قرار میگیرد که بعنوان یک الزام و دستورالعمل اجرایی است و افراد ملزم به رعایت آن هستند .

 

منبع : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

 

 

خروج از نسخه موبایل