دکتر پلاس

الزامات بهداشتی در باشگاه ها و استخر های ورزشی برای جلوگیری از کرونا

الزامات بهداشتی در باشگاه ها ، مراکز ورزشی و استخر های ورزشی برای جلوگیری از کرونا

الزامات بهداشتی در باشگاه های ورزشی

الزامات بهداشتی در باشگاه ها و مراکز ورزشی و همچنین استخرها به منظور حضور افراد برای انجام فعالیت های بدنی لازم است . به همین منظور وزارت بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی  راهنمایی به منظور پیشگیری کنترل بیماری کرونا برای مدیران ، مربیان ، ورزشکاران ، مراجعین مراکز ورزشی شامل کلیه ورزشگاه ها ، سالن های ورزشی ، باشگاه های بدن سازی و پرورش اندام ، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی تهیه ، تنظیم و به این مراکز ابلاغ نموده است تا با استفاده از آن بتوان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

تاکید میکنیم که این دستورالعمل صرفا راهنمایی برای پیشگیری و کنترل کووید ۱۹میباشد و سایر قوانین ، آیین نامه ها ، مقررات ، دستورالعمل های مرتبط با بهداشت محیط . بهداشت حرفه ای به قوت خود باقی است و باید آنها را به درستی و با دقت انجام داد.

چگونه از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم

هرچند تاکنون این بیماری بسیاری از مردم جهان را به خود درگیر کرده است و باعث شده بسیاری از دانشمندان و پزشکان تحقیقات گسترده ای در این زمینه داشته باشند ، اما هنوز راه درمان قطعی برای این بیماری مشخص نشده است . به همین دلایل بر این موضوع تاکیده شده است راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری را باید شناخته و آن را رعایت کرد .

شستن مرتب دستان با آب و صابون ، استفاده از ماسک در اماکن شلوغ ، پرتردد و به خصوص سرپوشیده ، ضدعفونی مرتب سطوح پرکاربرد و در نهایت رعایت فاصله گذاری ایمن از جمله نکاتی است که میتواند از ابتلای افراد به بیماری کرونا کمک کند .

اهمیت فاصله گذاری در کنترل بیماری کرونا

فاصله گذاری یکی از الزامات بهداشتی در باشگاه ها و مراکز تفریحی و ورزشی است و بهتر است این نکات را رعایت کنید :

این موارد پیشنهادهایی هستند که میتواند به طور قابل توجهی از ابتلای افراد حاضر و مراجعین این مراکز به بیماری کرونا جلوگیری کند .

حتما بخوانید : تغذیه مناسب در دوران کرونا چیست

اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار

به منظور حفظ سلامت و بهداشت محیط های ورزشی و تفریحی لازم است تا دستورالعمل الزامات بهداشتی در باشگاه ها را با دقت رعایت کرد به همین منظور لازم است موارد زیر در هنگام حضور افراد این موارد را رعایت کنید :

۱- بهداشت و حفاظت فردی

۲- بهداشت مواد غذایی

در صورت وجود بوفه یا هرگونه محل عرضه مواد غذایی نکات زیر باید مدنظر گرفته شود :

۳- بهداشت ابزار و تجهیزات

۴- بهداشت ساختمان

حتما بخوانید : فاصله گذاری در دانشگاه ها ، آموزشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

نکات طلایی در الزامات بهداشتی در باشگاه ها و مراکز تفریحی

 

منبع : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

 

خروج از نسخه موبایل